کافه بازار

رشد شش درصدی خرید اپلیکیشن‌های اندرویدی

ساعت اوج خرید برنامه‌ها ۱۱ ظهر و ساعت اوج خرید بازی‌ها ۱۰ شب است

روند دانلود و نصب برنامه­‌های مختلف در ساعات شبانه­‌روز، می­‌تواند چشم‌­انداز جالبی از سلیقه و الگوی رفتاری کاربران ایجاد بکند. در همین راستا بررسی‌های آماری منتشر شده توسط کافه ‌بازار نشان می‌دهد که الگوی خرید و نصب اپلیکیشن‌ها توسط کاربران دستگاه‌­های اندرویدی در طول ساعات مختلف شبانه‌روز تفاوت‌های جالب و معناداری دارد. بد نیست بدانید که ساعت اوج خرید برنامه‌ها ۱۱ ظهر و ساعت اوج خرید بازی‌ها ۱۰ شب است. با این اوصاف مشخص می‌شود که نیاز کاربران به استفاده از برنامه‌های کاربردی در طول روز بیشتر بوده و از طرفی کاربران ترجیح می‌دهند در آخرین ساعات شب به سراغ بازی و سرگرمی بروند. این در حالی است که همانطور که انتظار می­‌رود کمترین میزان نصب و خرید انواع برنامه و بازی در صبح زود و اولین ساعات روز است. با این اوصاف اصلا عجیب نیست که میزان خرید برنامه‌ها در ساعت ۴ صبح و میزان خرید بازی‌ها در ساعت ۵ صبح صفر باشد.

بررسی این آمار نشان می‌دهد که به‌ صورت میانگین تعداد برنامه‌های این فروشگاه در فصل تابستان رشد ۲ درصدی داشته‌اند. با این همه اما بیشترین رشد تعداد برنامه در دسته برنامه‌ها و با ۱۰ درصد مربوط به برنامه‌های خرید بوده است و بعد از آن برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی با ۶ درصد رشد در جایگاه بعدی قرار دارند. بیشترین رشد تعداد برنامه در دسته بازی‌ها هم با ۵ درصد مربوط به بازی‌های مربوط به کلمات و دانستنی‌ها بوده و بعد از آن بازی‌های خانوادگی با ۴ درصد، بیشترین رشد را داشته است.

بیشترین نصب فعال در دسته برنامه‌ها هم مربوط به برنامه‌های کاربردی و بعد از آن پیام‌رسان‌ها بوده است. در مقابل اما بیشترین نصب فعال در دسته بازی‌‌ها به بازی‌های امتیازی و بعد از آن کلمات و دانستنی‌ها تعلق مربوط بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌های کاربردی، پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند و البته بازی‌های امتیازی همچنان بیشترین طرفداران را در اختیار دارند. با این همه اما بیشترین تغییر مثبت نصب فعال به برنامه‌های آموزشی تعلق دارد و این نشان می‌دهد که کاربران دستگاه‌های اندرویدی در فصل تابستان بیشتر از برنامه‌های آموزشی استفاده کرده‌اند. در مقابل بیشترین تغییر منفی در نصب فعال در دسته بازی‌ها و مربوط به کلمات و دانستنی‌ها بوده است تا مشخص شود که احتمالا بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی یک بازی کلمات و دانستنی‌ها را نصب کرده‌اند؛ اما استفاده چندانی از آن نمی‌کنند.

از طرف دیگر در این بررسی‌ها مشخص شده است که رفتار کاربران در خرید اپلیکیشن‌های اندرویدی در فصل تابستان تغییر مهمی کرده است. بر این اساس، میانگین خرید اپلیکیشن‌های اندرویدی در فروشگاه کافه‌بازار نسبت به فصل بهار، به طور میانگین تا ۶ درصد رشد کرده است. با این حال اما بیشترین میزان خرید اپلیکیشن به برنامه‌های خرید و کمترین میزان خرید به برنامه‌های آشپزی و رستوران تعلق دارد. همچنین این آمار نشان می‌دهد که گیمرهای اندرویدی بیشتر تمایل به خرید بازی‌های تفننی دارند تا بازی‌های معمایی. همچنین جالب است بدانید که بیشترین عبارات جست‌وجو شده در این فروشگاه به ترتیب بازی، واتس‌اپ و اینستاگرام بوده و کمترین آنها به ترتیب آپارات، ایمو و اپ بوده است.

بررسی رفتار کاربران دستگاه­‌های اندرویدی در استان­‌های مختلف هم این موضوع را تایید می­‌کند که تقریبا در تمام استان­‌ها، برنامه­‌های کاربردی پرطرفدارترین برنامه­‌ها در تابستان گذشته بوده‌­اند. در مقابل اما برنامه­‌های مربوط به آب و هوا و دارو و درمان و از طرفی بازی­‌های شبیه­‌سازی، استراتژی، خانوادگی و تفننی کمترین میزان طرفدار را در میان کاربران استان­‌های مختلف داشته­‌اند. نکته جالب در این بررسی آن است که تفاوت خاص و معناداری از نظر سلیقه کاربران استان­‌های مختلف در دانلود و نصب برنامه­‌ها دیده نمی‌­شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا