هواوی

موتورولا RAZR تاشو رونمایی شد؛ دو نمایشگر در همان کالبد نوستالژیک

شرکت موتورولا پس از مدت‌ها انتظار بالاخره نسخه جدید گوشی نوستالژیک RAZR را رونمایی کرد. البته نسخه جدید به این معنا نیست که طراحی کلاسیک نسخه قدیمی به فراموشی سپرده شده است.

موتورولا این اسمارت‌فون اندرویدی را دقایقی پیش معرفی کرد و قرار است این گوشی فوق مدرن به زودی با قیمت 1499 دلار در بازار عرضه شود.

موتورولا Razr از سیستم عامل اندروید شرکت گوگل بهره می‌برد و البته رابط کاربری نسخه قدیمی Razr هم با طراحی متفاوت در نسخه 2019 دیده می‌شود. Razr 2019 به نمایشگر 6.2 اینچی تاشو مجهز شده که بر خلاف گوشی‌های تاشو سامسونگ و هواوی، به‌صورت عمودی (از بالا به پایین) تا می‌شود. در قسمت پایینی گوشی نیز همانند نسخه سال 2004 همچنان شاهد یک برجستگی قابل توجه هستیم.

موتورولا Razr 2019

اما بعید است موتورولا این گوشی تاشو را فقط برای جلب توجه تولید کرده باشد و به نظر می‌رسد که چنین طراحی می‌تواند محبوب‌ترین نوع گوشی تاشو در بین طرفداران در سراسر دنیا لقب بگیرد. موتورولا می‌گوید برای رسیدن به چنین طراحی، بیش از 20 طرح مختلف توسط این شرکت آزمایش شده است. نکته قابل توجه درباره این دیوایس تاشو، لولای به‌کاررفته است که به خوبی از ورود گرد و غبار و اشیاء ریز به درون گوشی در حالت بسته جلوگیری می‌کند، ایرادی که در نسخه اولیه گوشی گلکسی فولد سامسونگ رویت شد.

موتورولا Razr 2019

موتورولا بدنه این گوشی را از جنس استیل ضدخش ساخته و روی نمایشگر از محافظ گوریلا گلس 3D استفاده کرده است. البته 205 گرم کمی برای یک اسمارت‌فون امروزی زیاد به نظر می‌رسد اما با توجه به قابلیت‌ها و لولای به‌کاررفته در این گوشی بعید است کمی اضافه وزن تجربه کاربران را خراب کند. متاسفانه این گوشی به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد غبار مجهز نشده است.

نمایشگر داخلی Razr از پنلی با تکنولوژی POLED با رزولوشن 2142×876 ساخته شده و نسبت تصویر نیز 21:9 اعلام شده است. همانطور که در تصاویر نیز دیده می‌شود، ساختار Razr 2019 و نمایشگر آن کمی کشیده‌تر از اسمارت‌فون‌های عادی است. در بخش بیرونی نیز این گوشی از یک نمایشگر 2.7 اینچی GOLED با رزولوشن 800×800 بهره می‌برد. از آنجایی که نمایشگر بیرونی گوشی تنها برای دسترسی سریع به برخی از ویژگی‌های گوشی از جمله تماس‌ها، پیام‌ها و موزیک است، استفاده از یک پنل نه‌چندان با کیفیت کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

موتورولا Razr 2019

همچنین موتورولا در این دیوایس از دو لنز در قسمت بیرونی استفاده کرده است. لنز پشتی دیوایس از نوع 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و البته مجهز به سسیتم لرزش‌گیر الکترونیک است. در قسمت جلویی گوشی و در زیر نمایشگر خارجی نیز از یک لنز 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2/2.0 استفاده شده است. ظاهرا موتورولا در بخش دوربین خیلی حرفی برای گفتن ندارد.

بر خلاف طراحی شگفت‌انگیز و فوق مدرن Razr، این دیوایس به مشخصات سخت‌افزاری متوسطی مجهز است که البته این مشخصات نسبتا معمولی چیزی از جذابیت Razr 2019 کم نمی‌کنند. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این گوشی می‌اندازیم.

پردازنده: اسنپدراگون 710

رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

درگاه کارت حافظه: ندارد

سایز نمایشگر داخلی: 6.2 اینچی POLED با رزولوشن 876×2142

اتصالات: یواس‌بی C، بلوتوث نسخه 5 و NFC

باتری: 2510 میلی‌آمپر

وزن: 205 گرم

سیستم عامل: اندروید 9.0

تاریخ عرضه: اواخر سال 2019

منبع
Digital Trends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا