اپل

بازدید همزمان دونالد ترامپ و تیم کوک از کارخانه اپل در ایالت تگزاس

گزارش‌های جدید از بازدید قریب‌الوقوع تیم کوک و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کارخانه اپل در ایالت تگزاس خبر می‌دهند.

البته نه کاخ سفید و نه شرکت اپل این خبر را فعلا تایید نکرده‌اند اما این دیدار می‌تواند نشان دهنده رابطه دوستانه کوک و ترامپ و البته هدف مشترک اپل و دولت آمریکا در ادامه جنگ تجاری با چین باشد.

تیم کوک در گذشته نیز با دونالد ترامپ دیدارهایی داشته است. سال 2017 مدیرعامل اپل در یکی از جلسات مشاوره تجاری ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد و یکی از افرادی بود که بعد از ترک جلسات توسط ایلان مساک و تراویس کالانیک، همچنان به شرکت در این نشست‌ها ادامه داد.

دونالد ترامپ در پاسخ به سوالات راجع به رابطه او مدیرعامل اپل گفت: «او با من تماس می‌گیرد. به همین دلیل است که او یک مدیرعامل بی‌نظیر است چون بر خلاف دیگر مدیران که مشاورین گران‌قیمت را به خدمت می‌گیرند، او ترجیح می‌دهد از من مشاوره بگیرد.»

تعرفه‌های اعمال شده روی محصولاتی که از چین وار می‌شوند اخبرا به چالش بزرگی برای اپل تبدیل شده‌اند چراکه بخش اعظمی از محصولات اپل در چین تولید می‌شود. رابطه خوب تیم کوک و ترامپ موجب شده که شرکت اپل در جنگ تجاری آمریکا و چین مسون باقی بماند و دولت تعرفه برخی از قططعات مک بوک‌های اپل را حذف کرده است. پس از ین تصمیم دولت آمریکا بود که اپل با راه‌اندازی کارخانه تولید مک‌بوک پرو در ایالت تگزاس موافق کرد.

ماه گذشته نیز اپل از دولت خواست تا تعرفه مالیاتی برخی دیگر از محصولات شرکت از جمله اپل واچ را حذف کند که البته سازمان رگولاتوری آمریکا هنوز با این تعرفه‌های جدید موافقت نکرده است.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا