اپل

اظهارنظر جنجالی نویسنده کتاب استیو جابز درباره تیم کوک

والتر ایزاکسون، نویسنده کتاب زندگی‌نامه استیو جابز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استیو جابز اعتقاد داشت که تیم کوک، فردی محصول محور نبود و کمتر به طراحی و تولید محصولات توجه می‌کرد.

نویسنده کتاب زندگی‌نامه مدیرعامل فقید اپل در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC گفت که استیو جابز معتقد بود که تیم کوک می‌تواند از عهده انجام هر کاری برآید اما از این که او یک فرد محصول محور نبود، از وی انتقاد می‌کرد.

ایزاکسون در این مصاحبه گفت که جابز نسبت به بسیاری از مشاغل سخت‌گیری‌هایی سفت‌وسختی داشت و اظهارات تندی را علیه برخی افراد به زبان می‌آورد اما من هرگز این موارد را در کتاب زندگی‌نامه وی لحاظ نکردم و تلاش می‌کردم تا حد امکان، ملایمت بیشتری در نگارش این کتاب به خرج دهم.

این کتاب در سال 2011 و تنها 19روز پس از فوت استیو جابز به بازار عرضه شد. اگر اخبار روزهای اخیر را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که جانی ایو، طراحی ارشد اپل قصد دارد تا پایان سال جاری کوپرتینویی‌ها را ترک و شرکت جدید خود را راه‌اندازی کند.

تصمیمی‌که به ادعای وال‌استریت ژورنال، عدم توجه کافی و بی‌رغبتی تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل به فرآیند طراحی محصولات این شرکت به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل آن عنوان شد.

البته تیم کوک این گزارش را بی‌اساس و کذب دانست و افزود که تیم طراحی اپل قوی‌تر از گذشته و با سرپرستی جف ویلیامز، به کار خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است ایزاکسون در طی سال‌های اخیر، یکی از منتقدان اصلی اپل بود و در سال 2014 پیش‌بینی کرد که شرکت‌هایی همچون آمازون و گوگل می‌توانند محصولات نوآورانه‌تری را نسبت به این شرکت تولید و روانه بازار کنند و جایگاه کوپرتینویی‌ها را تصاحب کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا