تکنولوژیهوش مصنوعی

انتشار تصاویر ربات «مینی چیتا» توسط موسسه MIT

شرکت بوستون دینیامیکس، تا به حال چندین ربات با تِم حیوانات معرفی کرده که شباهت زیادی به حیوانات زنده دارند. حالا شرکت MIT(Massachusetts Institute of Technology) نیز دستاورد جدید خود را در این زمینه، معرفی کرد.

MIT، جدیدا ویدیویی منتشر کرده که در آن ربات مینی چیتا را به نمایش می‌گذارد. ربات مینی چیتا (Mini Cheetah) یک ربات 4 پای کوچک است که می‌تواند راه برود، بپرد، برگردد و حتی پشتک بزند. بر اساس اعلام شرکت MIT، این ربات تقریبا 20 پوند وزن دارد و محققان ادعا دارند که دستاوردشان عملا«غیر قابل تخریب» است.

در تصاویر جدیدی که منتشر شده، ربات‌های کوچکی را می‌بینیم که در حال پرش یا دویدن در فضایی باز هستند. در بعضی صحنه‌ها، ربات‌ها را حتی در حال بازی فوتبال مشاهده می‌کنیم. شرکت MIT، اوایل سال جاری میلادی نیز تصاویری از ربات‌های مینیاتوری خود را منتشر کرده بود که آنها را در حال پشتک زدن نشان می‌داد.

ربات‌های مینی چیتا علاوه بر سرسخت بودن،  ظاهرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کار تعمیر و اصلاح آنها آسان است. MIT امیدوار است که این میزان از انعطاف باعث شود محققان دنیای تکنولوژی، بیشتر از قبل به فعالیت در حوزه رباتیک علاقه مند شوند.

بنجامین کاتز، مسئول بخش مهدنسی مکانیک شرکت ام آی تی در مصاحبه‌ای اعلام کرد:«  یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این ربات را تولید کرده‌ایم، این است که شیوه‌های انجام بسیاری از آزمایشات غیر معمول، به کمک آنها آسان می شود. این ربات واقعا سرسخت است و به این سادگی‌ها از کار نمی‌افتد.»

ربات مینی چیتا، قرار نیست برای فروش عمومی عرضه شود و شرکت ام آی تی، این ربات را بیشتر برای اهداف تحقیقاتی در نظر گرفته است.

در این میان شرکت بوستون دینامیکز، ماه سپتامبر(شهریور) گذشته اعلام کرد که سفارشات پیش خرید ربات سگ مانند این شرکت که اسپات نام دارند به زودی قرار است برای مشتریان ارسال شود. ربات اسپات می‌تواند فعالیت‌هایی همچون نظارت بر پروژه‌های ساختمان یا تاسیسات گاز، نفت و برق را انجام دهد.

منبع: businessinsider

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: agen bola online
  2. بازتاب: lsm99live
  3. بازتاب: Motion Capture
  4. بازتاب: nagaqq

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا