خودرو

رونمایی از خودرویی که با چوب ساخته شده است

دنیای ما انسان‌ها به سرعت در حال تغییر و تحول است و حوزه حمل‌ونقل نیز یکی از بخش‌هاییست که در طی سال‌های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. برای مثال، ورود تکنولوژی‌های جدید به این عرصه  سبب شده تا شاهد عرضه اتومبیل‌های خودرانی باشیم که به سیستم‌های پیشرفته ماهواره‌ای و راداری مجهزند و قرار است آغازگر تحولی بزرگ در این زمینه باشند.

اما در این میان، مهندسان برخی کشورها، محصولات را طراحی و تولید می‌ کنند که شگفتی هر بیننده‌ای را برمی‌ انگیزند. اخیرا وزارت محیط‌زیست ژاپن موفق به تولید خودروی شده که از چوب ساخته شده است. این خودرو که Nano Cellulose Vehicle نام دارد و به لطف طراحی چشم‌نواز خود، مورد توجه علاقمندان به دنیای خودرو قرار گرفته است.

البته این محصول، اولین خودروی چوبی نیست و تاکنون چند شرکت برای ساخت و طراحی برخی از از قطعات خودروهای خود از چوب بهره گرفته‌اند که نمونه‌های آن را بیشتر در طراحی فضای داخل کابین دیده‌ایم. حال مهندسان ژاپنی از ماده‌ای به نام فیبر نانو سلولز برای تولید این خودرو استفاده کردند.

استفاده از چوب مزیت‌های بیشماری دارد که می‌ تواند گزینه مناسبی برای ساخت اتومبیل‌های نسل جدید باشد. فیبر نانو سلولز که در ساخت Nano Cellulose Vehicle استفاده شده، از وزن بسیار کمی‌ برخوردار است به طوری که 5 برابر سبک‌تر از فلز بوده و مقاومت آن نیز تا 5 برابر بیشتر است.

مهندسان وزارت محیط‌زیست ژاپن از فیبر نانو سلولز برای ساخت بدنه و بخشی از اتاق خودرو بهره گرفتند که به طور چشمگیری، وزن خودرو را کم کرده است. این مساله در افزایش عملکرد خودرو و همچنین بالا بردن مدت زمانی که می‌ تواند با یک باک و یا باتری بپیماید، تاثیر بسزایی دارد.

در طراحی این خودرو، از جدیدترین تکنیک‌های تولید استفاده شده و موتور آن نیز بسیار بهینه توسعه داده شده به طوری که کمترین آلایندگی را به جو وارد خواهد کرد. چنین خودروهایی که از چوب برای ساخت آن‌ها استفاده شده، می‌ توانند در آینده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و باید دید که واکنش تولیدکنندگان این رابطه چگونه خواهد بود.

منبع: motor1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا