سامسونگ

هواوی و سامسونگ، فاتحان بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم 2019

مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics، گزارش فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2019 را منتشر و اعلام کرد شرکت‌های هواوی و سامسونگ توانستند بیشترین سهم از این بازار را به خود اختصاص دهند.

طبق گزارشی که اخیرا توسط این مرکز و همچنین شرکت Canalys منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی یادشده، با رشد 2 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده که این اتفاق از سه ماهه سوم سال 2017 تاکنون مشاهده نشده بود.

در سه ماهه سوم 2018، حدود 359.8 میلیون دستگاه گوشی به فروش رفت که این آمار در سه ماهه امسال به 366.3 میلیون دستگاه رسیده است. شرکت Strategy Analytics، دو عامل مهم را در این افزایش فروش عنوان کرد که شامل رقابت شرکت‌ها بر روی قیمت محصولات و همچنین عرضه تدریجی مدل‌های 5G می‌شوند.

اما در این میان، شرکت‌های هواوی و سامسونگ توانستند در میان پنج شرکت برتر، فروش قابل‌توجهی را در این سه ماهه ثبت کنند به طوری که سامسونگ، رشدی 8 درصدی و هواوی نیز رشدی 29 درصد را نسبت به فروش خود در سه ماهه سوم سال گذشته تجربه کردند.

شرکت اپل اما نتوانست روندی صعودی را تجربه کند و گزارش‌ها از افت 3 درصدی فروش محصولات این شرکت حکایت دارند. شرکت‌های شیائومی‌و اوپو نیز روندی نزولی را فروش گوشی‌های خود تجربه کردند.

سامسونگ عملکرد موفق خود را مدیون مدل‌های گلکسی نوت 10 است که نسبت به مدل قبلی این خانواده، با استقبال بهتری از سوی کاربران همراه شد. همچنین، مدل‌های سری گلکسی A این شرکت نیز سهم غیرقابل‌انکاری را در این افزایش فروش ایفا کردند.

در حال حاضر، سامسونگ حدود 21.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و به دنبال خود هواوی را می‌بیند که با سهم 18.2 درصدی، در رده دوم قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا