پوشیدنی هوشمند

ساعت هوشمند جدید شیائومی‌ با الگوبرداری از اپل واچ

از شیائومی‌ به عنوان اپل چین یاد می‌شود و به نظر این مقایسه، چندان هم بی‌دلیل نبوده است؛ بسیاری از محصولات این شرکت چینی به نوعی با الهام از محصولات اپل طراحی شده‌اند که از جدیدترین این دستگاه‌ها می‌توان به ایرباد وایرلس ایرداتس (AirDots) اشاره کرد که در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و شباهت زیادی به ایرپاد دارد.

از طرفی دیگر، گوشی می‌ 9 شیائومی‌ با آیفون ایکس و قابلیت مموجی نیز با انیموجی از لحاظ طراحی، برابری می‌کند. حال شنیده‌ها حاکی از آن است که محصول دیگری توسط این شرکت چینی در دست تولید است که بی‌شباهت با ساعت هوشمند اپل واچ نیست.

شیائومی‌به‌تازگی تیزر رونمایی از ساعت هوشمند جدید خود را که قرار است در 5 نوامبر معرفی شود، منتشر کرده است. همانطور که مشاهده می‌کنید، این ساعت از طراحی بدنه مربعی‌شکل با لبه‌ها گرد بهره می‌برد که نمونه آن را کمتر در محصولات مبتنی بر سیستم عامل Wear OS دیده‌ایم. همچنین به نظر می‌رسد که این ساعت، همانند اپل واچ به یک دکمه چرخان یا همان کراون در قسمت بالایی و سمت راست مجهز خواهد بود.  گفته می‌شود که احتمالا این شرکت از عنوان «شیائومی‌ می‌واچ» و سیستم عامل Wear OS گوگل برای این ساعت استفاده کند.

چندی پیش نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که شیائومی‌ در الگوربرداری از اپل به قدری جدی و مصر است که این مساله در تمامی‌بخش‌های این شرکت مشاهده می‌شود. برای مثال، حتی لی جون، مدیرعامل شیائومی‌ نیز همانند استیو جابز فقید با شلوار جین و تی‌شرت مشکی به روی صحنه می‌آید.

اگر خاطرتان باشد در اوایل سال جاری، کپی انیموجی اپل توسط شیائومی، برای این شرکت چینی دردسرساز شد. حتی این شباهت به قدری است که چندی پیش یکی از کارمندان این شرکت، برای تبلیغ مموجی به اشتباه از تبلیغ شرکت اپل استفاده کرد که البته با واکنش شیائومی‌ همراه بود و این شرکت اعلام کرد که اشتباه کارمندش، ناخواسته بوده است.

 ساعت هوشمند جدید شیائومی‌ با الگوبرداری اپل واچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا