موبایل

معرفی مموجی ‌های شیائومی، کپی‌برداری تمام عیار از اپل

مموجی های شیائومی با کپی‌برداری از اپل معرفی شدند. الهام گرفتن شرکت‌های مختلف از ایده‌های یکدیگر، در صنعت گوشی‌های هوشمند، اتفاقی عادیست. زمانی که اپل قابلیت متفاوت مِموجی‌ها را برای آیفون 10 خود معرفی کرد نیز همین اتفاق افتاد و بسیاری از شرکت‌های دیگر با الهام گرفتن از این قابلیت، مشابه آن را به محصولات خود اضافه کردند. اما الهام گرفتن یک چیز است و کپی کردن یک چیز دیگر.

شرکت چینی شیائومی، آواتارهای جدیدی به قابلیتXiaomi Mimoji  خود اضافه کرده است. اما بسیای معتقدند که این آواتارها، دقیقا مشابه مموجی‌های اپل هستند و حتی نام آنها نیز شبیه است.

میموجی های شیائومی که جدیدا مععرفی شده و بسیاری از شباهت بی اندازه آنها به مموجی های اپل، ایراد گرفته اند.

میموجی-Mimoji- شیائومی، آواتارهایی با تکنولوژی واقعیت افزوده هستند که می‌توانند حالات چهره کاربر را تقلید کرده و آن را روی یک از تصاویر کارتونی حیوانات نمایش دهد. با عرضه گوشی Mi CC9  شیائومی، صورتک‌های انسانی نیز قرار است به این آواتارها اضافه شوند. اما آواتارهای جدید، سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند و بسیاری از منتقدان ایراد گرفته‌اند که این آواتارهای به طرز عجیبی از مموجی‌های اپل کپی برداری شده است.

بد نیست بدانید اپل در واقع، اولین شرکتی نیست که آواتارهای مجازی واقعیت افزوده را معرفی کرد و تریدمارک –حق امتیاز- آنها از آن این شرکت نیست . این تکنولوژی ابتدا در سال 2018 و قبل از اپل در WWDC 2018 معرفی شد. حتی سامسونگ نیز سریع‌تر از اپل از این تکنولوژی در Galaxy S9 استفاده کرد.

با این وجود، اکثر کاربران در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی، مموجی‌ها را از آن اپل می‌دانند زیرا قابلیتی بسیار بی نقص و با کیفیت ارائه کرده است.

به روزرسانی: شیائومی در رابطه با مسئله میموجی‌ها، طی بیانیه‌ای پیرامون شباهت بین دو قابلیت اپل و شیائومی توضیح داد و به عبارت دیگر خود را از اتهام کپی برداری از اپل، مبرا کرد.

‌«شیائومی در می 2018، اولین نسل از این قابلیت را معرفی کرد که در چین  Mi Meng نام داشت. این قابلیت بعد از تبدیل شدن به زبان انگلیسی، Mimoji نامیده شد. اسم پکیج APK  هم  Mimoji  نام گرفت. ریشه کلمه اموجی هم از زبان ژاپنی برگرفته شده است. این در حالی است که اپل قابلیت Memoji  را در پنجم ژوئن 2018 معرفی کرده است.»

نسل اول میموجی های شیائومی، تنها انیمیشن حیوانات بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا