اپل

آیفون 2020 مجهز به نمایشگر «پروموشن» 120 هرتزی عرضه می‌شود

اگرچه این روزها همه از مدل‌های جدید آیفون 11 حرف می‌زنند، اما نمی‌توان مانع انتشار خبرها یا بهتر بگوییم شایعات پیرامون نسل جدید این گوشی که تحت عنوان آیفون 2020 شناخته می‌شوند، شد.

گفته می‌شود که در مدل‌های جدید تغییرات محسوسی اعمال خواهد شد چرا که اپل چندسالیست شاسی آیفون ایکس را در گوشی‌های خود حفظ کرده و به نظر می‌رسد که ای رویه در آیفون‌های جدید تغییر کند. در همین رابطه اخیرا وب‌سایت معتبر دیجی‌تامیز مدعی شد که آیفون سال آینده به نمایشگرهای موشن پرو آیپدپرو با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز خواهد بود.

همانطور که می‌دانید آیپد پروها اپل به نمایشگرهای LCD مجهزند اما اپل در آیفون‌های جدید از پنل‌های OLED استفاده خواهد کرد. در حال حاضر، گوشی‌های آیفون از نرخ رفرش 60 هرتزی بهره می‌برند.

اپل برای اولین بار قابلیت پشتیبانی از نمایشگرهایی با نرخ رفرش 120 هرتزی را در سال 2017 در iOS اضافه و در آیپد پرو 10.5 و 12.5 اینچی خود استفاده کرد. نرخ رفرش نقش تاثیرگذاری را در افزایش تجربه کاربری در حین استفاده از نمایشگر و ارتقای میزان واکنش‌پذیری صفحه نمایش دارد. این یعنی، دستوراتی همچون سوآیپ کردن و یا ژست‌های حرکتی با نرمی‌و یکنواختی بهتری اجرا خواهند شد.

همچنین، نمایشگرهای 120 هرتزی امکان نمایش محتواهای ویدیویی با نرخ‌های 24، 48 و 60 فریم بر ثانیه‌ای را برای دستگاه فراهم می‌کنند و کاربر می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از تماشای انواع ویدیوها را تجربه کند. در حال حاضر، چندین مدل گوشی اندرویدی همانند پیکسل 4 در بازار وجود دارند که از نرخ رفرش 90 هرتزی بهره می‌برند و برخی مدل‌ها همچون ایسوس راگ نیز به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهزند.

این رویه که اخیرا از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در پیش گرفته شده، نشان می‌دهد که استفاده از نرخ رفرش 120 هرتزی برای آیفون 2020 اپل دور از ذهن نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا