تکنولوژی

تغییر لوگوی گوگل در سالروز تولد سیلویا پلث، شاعر آمریکایی

اگرچه زندگی سیلویا پلث چندان طولانی نبود اما اشعار این شاعر که آینه‌ای از احساسات وی بود، تا سال‌ها و حتی 50 سال بعد از مرگش هم در میان خوانندگان جایگاه ویژه‌ای داشت. با نگاهی به اشعار پلث، می‌توان به روح حساس او پی برد که با افسردگی و غم و اندوه دست و پنجه نرم می‌کرد.

اما گوگل امروز یعنی 27 اکتبر و در روز تولد این شاعر آمریکایی، لوگوی موقتی مرورگر خود را به پاس تلاش‌های این شاعر با طرحی از زمستان و یخبندان به نمایش درآورده است. سیلویا پلث در 27 اکتبر سال 1932 در بوستون آمریکا متولد شد و بعد از مرگ پدرشو تنها زمانی که تنها 8 سال داشت، استعداد خود در سرودن شعر و نویسندگی را بروز داد. او اولین شعر خود را در ارتباط با مرگ پدرش سرود. غم و اندوه مشهود در اشعارش، را با مرگ پدرش مرتبط می‌دانند.

مجموعه‌های The Colossus، Other Poems، Ariel و The Collected Poems جزو مشهورترین کارهای پلث هستند که مورد آخری یعنی The Collected Poems توانست بعد از 20 سال پس از مرگ این شاعر، جایزه Pulitzer Prize را از آن خود کند.

تنها رمان او که تحت عنوان The Bell Jar شناخته می‌شود، بازتابی از تجربیات شخصی وی است. این رمان یک سال پس از مرگ وی در سن 30 سالگی در سال 1962 به چاپ رسید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا