فضا

ماه نورد «وایپر» ناسا سال 2022 برای کشف آب به کره ماه می‌رود

به‌نظر می‌رسد شرکت ناسا با جدیت در کره ماه به دنبال آب می‌گردد. این شرکت قصد دارد ماه نورد «وایپر» را برای کشف آب به این کره ارسال کند. ناسا معتقد است اگر قرار است انسان در این کره مستقر شود، کشف آب ضروری است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ناسا پیش برود، وایپر سال 2022 روی ماه فرود می‌آید. هدف اصلی ماه نورد ناسا مشاهده مستقیم و سنجش موجود آب در بخش‌های تاریک قطبی کره ماه است.

بخش‌های تاریک کره ماه از میلیون‌ها سال پیش آب و یخ را در خود ذخیره کرده‌اند چراکه هیچ نور مستقیمی از طرف خورشید برای ذوب و بخار کردن آنها نمی‌تابد. ناسا در گذشته و با ارسال کاوشگر به ماه، وجود آب در زیر سطح این کره را تایید کرده بود و حالا با ارسال این ماه نورد قصد دارد مستقیما به این مایع ارزشمند بر روی کره ماه نگاهی بیاندازد و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهد. ناسا امیدوار ست با استفاده از این کاوشگر بتواند نقشه‌‌ای از منابع ذخیره آب زیرزمینی کره ماه را ترسیم کند.

اندازه ماه نورد وایپر تقریبا برابر با یک ماشین گلف است. سیستم «نوترو اسپکترومتر» که روی این ماه نورد قرار می‌گیرد، قادر است منابع آب زیرزمینی ماه را از روی سطح تشخیص دهد.

ماموریت ماه نورد اما محدود است. از آنجایی که کاوشگر ناسا قصد دارد در قسمت تاریک ماه به اکتشاف بپردازد، پنل‌های جذب نور روی آن به‌کارگرفته نخواهد شد. از این رو ماموریت این ماه نورد بر روی ماه حدود 100 روز بیشتر طول نمی‌کشد.

منبع: تک کرانچ

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. การเรียนการสอนใช้สื่ออุปกรณ์ทันสมัยครบครัน อาคาร สถานที่ปลอดภัย มียามรักษาการตลอด 24 ชั่วโมง ห้องเรียนมีเครื่องปรับอากาศ โรงเรียนมีสระว่ายน้ำทั้งสำหรับนักเรียนประถมและนักเรียนอนุบาลแยกจากกัน

  2. خدمات کامپیوتری و کافی نت دانشجوی برتر با بیش از 20 سال سابقه درخشان

    اینترنت ، فتوکپی ، پرینت ، اسکن ، پاور پوینت

    تایپ فارسی ، تایپ انگلیسی ، ارسال فکس

    تحقیق دانش آموزی و دانشجویی ، ایجاد و ارسال ایمیل

    فروش لوازم جانبی کامپیوتر ، فروش لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی به قیمت عمده بازار با گارانتی شرکتهای معتبر مانند : سازگار ارقام ، ایران رهجو ، الماس رایانه و غیره

    نصب انواع ویندوز و برنامه های کاربردی و آنتی ویروس به روز شده

    فروش انواع نرم افزار جدید ، بازی ، PS2

    نصب و راه اندازی شبکه ، سیمی کردن جزوات مدارس و دانشگاهها

    ارتقاء سیستم و رفع عیب کامپیوتر و لپ تاپ

    آدرس : تهران ، بعد از فلکه اول صادقیه ، خیابان ستارخان ، نرسیده به چهارراه خسرو ، پاساژ برلیان ، طبقه زیر همکف ، واحد داخلی B11

    موبایل 09128178293

    با مدیریت : مهندس پیام خوشبخت

    ( دارنده مدرک بین المللی مهندسی شبکه های مایکروسافت از امریکا )

    ( دارنده مدرک بین المللی از سازمان فضایی ناسا امریکا )

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا