علمیگوناگون

انجام اولین پیاده روی فضانوردان زن ناسا

دو فضانورد زن ناسا، خانم کریستینا اچ کوخ (Christina H. Koch) و خانم جسیکا میر (Jessica Meir)، برای اولین بار در تاریخ توانستند اولین پیاده روی فضایی خود را انجام دهند. این اولین پروژه پیاده روی فضایی آژانس ناساست که تمام اعضای تیم آن متشکل از زنان هستند.

این دو فضانورد، به منظور تعمیر مرکز کنترل قدرت ایستگاه، از ایستگاه بین المللی فضایی خارج شدند. این پیاده روی فضایی تاریخی، از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده و تاریخ آن مشخص شده بود و قرار بود در این پروژه، فضانورد خانم دیگری به نام Anne McClain نیز حضورداشته باشد اما زمان حضور او در ایستگاه فضایی، ماه ژوئن به پایان رسید.

خانم کوخ و میر  روز جمعه، بیش از ۵ ساعت خارج از ایستگاه فضایی مشغول انجام وظایف خود بودند و این در حالی بود که ۴ فضانورد دیگر هم تیمی آنها که همگی مرد هستند، در داخل ایستگاه فضایی ماندند.

خانم ها کریستینا کوخ و جسیکا میر، اولین فضانوردان زن که توانستند ماموریت پیاده روی فضایی انجام دهند.

هر دو خانم جسیکا میر و کریستینا کوخ، جزو کلاس فضانوردان سال ۲۰۱۳ هستند. تقریبا نیمی از شرکت کنندگان کلاس فضانوردی سال ۲۰۱۳، خانم بودند.

خانم کوخ همچنین به زودی قرار است رکورد دیگری را نیز بشکند: ۳۰۰ روز ماموریت، بیشترین زمانی  که یک فضانورد زن تا کنون توانسته در یک پروژه فضایی انجام دهد.

منبع: تک کرانچ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا