تکنولوژی

رونمایی جگوار از خودروی تمام الکتریکی برای بازی «گرن توریسمو اسپرت»

شرکت جگوار یکی از پیشگامان صنعت تولید خودروهای الکتریکی است. این شرکت بریتانیایی اخیرا از مدل مفهومی‌ یک خودروی تمام الکتریکی به نام Vision Garn Turismo Coupe پرده برداشت که دو دیفرانسیل بوده و با کمک سه موتور خود قادر به ارائه توان خروجی 1000 اسب بخاری است.

اما این خودرو فعلا جایی در دنیای واقعی نخواهد داشت و قرار است از ماه نوامبر در بازی گرن توریسمو اسپرت و در کنسول پلی‌استیشن 4 مورد استفاده قرار گیرد.  این خودرو، بخشی از برنامه ویژن گرن توریسمو برای تولید و طراحی خودروهایی مفهومی‌ویژه مجموعه بازی‌های گرن توریسمو است که تاکنون چند خودروی مفهومی‌شگفت‌انگیز را تولید شده است.

نسل جدید خودروی فولکس واگن گلف رونمایی شد

جگوار برای ساخت این مدل مفهومی، از طراحی مدل‌های برخی از مدل‌های موجود خود بهره گرفته است.  اگرچه شاسی این خودرو یادآور خودروی کلاسک D-Type است، اما کاپوت آن خودروهایی با بدنه کشیده آستین مارتین را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.

خودروی تمام الکتریکی جگوار

فضای داخل کابین Vision Garn Turismo Coupe با دیدی آینده‌نگرانه طراحی شده، به طوری که جگوار از نمایشگری شفاف و با شکل و شمایل همانند بومرنگ در این خودرو استفاده کرده که قادر است اطلاعات را با کمک فناوری واقعیت افزوده به نمایش درآورد.

همانطور که اشاره شد در حال حاضر، لذت رانندگی با این خودروی لوکس و اسپرت را تنها گیمرها می‌توانند تجربه کنند. در خصوص دیگر ویژگی‌های فنی این محصول نیز باید گفت که 1200 نتوتن‌متر گشتاور، برای این خودرو اعلام شده و از میان سه موتور الکتریکی نیز، دو موتور به محور عقب و یک موتور به محور جلو مرتبط است.

خودروی تمام الکتریکی جگوار

خودروی تمام الکتریکی جگوار Vision Garn Turismo Coupe قادر است صفر تا صد سرعت خود را در کمتر از 2 ثانیه پر کند و با حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها یکه‎‌تازی کند. همچنین در این خودرو از فناوری هوش مصنوعی Kitt-E استفاده شده که قابلیت‌های متنوعی را به خودرو اضافه می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به نمایش نقشه‌ها به صورت سه‌بعدی اشاره کرد.

منبع: Mashable

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا