تکنولوژی

به‌روزرسانی 50 درصد از گوشی های آیفون به آی او اس 13

اپل چندی پیش عرضه رسمی‌ آی او اس 13 را آغاز کرد. اگرچه برای این نسخه از آی او اس، باگ‌های زیادی گزارش شد، اما این مساله هرگز نتوانست کاربران این پلتفرم را از نصب آی او اس بر روی دستگاه‌های خود منصرف کند.

اپل به‌تازگی اعلام کرد که آی او اس 13 در 26 روز نخست عرضه، بر روی 50 درصد از گوشی آیفون این شرکت نصب شده است. اگر این استقبال در مقایسه با آی او اس 13 که ظرف 23 روز توانست به نصب 50 درصدی برسد، کمرنگ‌تر است اما این تفاوت آن قدری نیست که بخواهیم بر عدم موفقیت iOS 13 در جلب توجه کاربران رای دهیم.

با این حال، اگر بخواهیم گوشی‌های آیفون خریداری شده در چهار سال گذشته را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که تاکنون 55 درصد از این گوشی‌ها به آی او اس 13 مجهز شده‌اند. البته اگر بخواهیم این آمار را در مقایسه با میزان نصب نسخه‌های جدید اندروید در هفته‌های آغازین مقایسه کنیم، بازهم نشان از برتری iOS 13 دارد.

اپل از طریق اپ‌استور خود به این آمارها دسترسی دارد؛ به نحوی که اعلام کرد که در حال حاضر، 42 درصد از گوشی‌های آیفون موجود به آی او اس 12 مجهزند و 9 درصد نیز از دیگر نسخه‌های iOS بهره می‌برند. اما این آمار در آیفون‌های متعلق به 4 سال اخیر، کمی‌متفاوت است به طوری که 38 درصد از این گوشی‌ها به iOS 12 و 7 درصد نیز به دیگر نسخه‌های آی او اس مجهزند. در خصوص آیپدها نیز باید گفت که به تا به امروز، 33 درصد به نسخه جدید آی او اس مجهز شده‌اند.

اگرچه میزان مهاجرت به آی او اس 13 در میان کاربران آیفون به نسبت سال‌های گذشته، اندکی افت داشته؛ اما با این حال، اپل فاصله زیادی با رقیب سنتی خود یعنی گوگل و پلتفرم اندروید این شرکت دارد. گوگل اخیرا عرضه اندروید 10 را آغاز کرده اما هنوز هیچگونه آماری را در خصوص میزان نصب این نسخه از اندروید در گوشی‌های مجهز به این پلتفرم ارائه نداده است.

طبق آخرین گزارش‌های گوگل، اندروید 9 پای بر روی 10.4 درصد از گوشی‌های اندرویدی در جهان نصب شده و هر کدام از دیگر نسخه‌های قدیمی‌تر این پلتفرم نیز بین 15 تا 30 درصد در گوشی‌ها نصب شده‌اند. گفته می‌شود که هنوز 14.5 درصد از این گوشی به اندروید 5 لالی‌پاپ مجهزند.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا