تکنولوژی

اعمال محدودیت اینستاگرام برای نرم‌افزارهای سوم شخص

اینستاگرام ویژگی جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی فرآیند اشتراک اطلاعات خود با اپلیکیشن‌های سوم شخص داشته باشند.

برای استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند دستور تنظیمات (Setting)، سپس امنیت (Security) و بعد از آن گزینه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها (Apps and Websites) را دنبال کنند که در اینجا، سرویس‌های سوم شخصی که به اطلاعات آن‌ها دسترسی دارند، قابل مشاهده هستند.

همچنین، در این قسمت اپلیکیشن‌های فعال و یا به آن‌هایی که اجازه دسترسی داده شده نیز قابل رویت‌اند. این اپلیکیشن‌ها اغلب به اطلاعاتی همچون اطلاعات پروفایل، نام کاربری، نوع اکانت، کپشن‌ها و تصاویر دسترسی دارند.

اخیرا استفاده از اپلیکیشن‌های زیادی که عمدتا بر قابلیت‌های عکاسی متمرکز‌اند، در میان کاربران شایع شده که همگی برای شروع به کار، اجازه دسترسی به عکس‌های اینستاگرام کاربر را درخواست می‌کنند. اینستاگرام نیز برای کمک به کاربران برای پی بردن به اطلاعات اپلیکیشن‌هایی که به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی دارند، این قابلیت را ارائه داده که در آن کاربر می‌تواند اجازه‌ای را لغو کرده و یا طبق روال قبل، ادامه دهد.

اینستاگرام اعلام کرد که قابلیت مذکور به تدریج و در طی شش ماه در اختیار تمامی‌کاربران در سراسر جهان قرار خواهد گرفت که زمان نسبتا زیادی است چراکه این شرکت، غالبا ویژگی‌های جدید را طی یک الی دو هفته در اختیار کاربران قرار می‌داد. با این‌حال، راهی جز انتظار پیش روی کاربران اینستاگرام وجود ندارد و باید چشم به راه این قابلیت امنیتی مهم در این اپلیکیشن خود باشند.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا