تکنولوژی

فهرست 10 ایموجی محبوب اعلام شد

کنسرسیوم یونیکد (Unicode Consortium) برای اولین بار فهرستی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین اموجی‌هایی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند، منتشر کرد.

این کنسرسیوم، گروهی‌ست که استانداردهایی را برای کاراکترها از قبیل اموجی‌ها در پلتفرم‌های نرم‌افزاری تعیین و مشخص می‌کند که چه اموجی‌های به مجموعه موجود در شبکه‌های اجتماعی اضافه و یا حتی حذف شوند. این گروه کار خود را در سال 1988 میلادی آغاز کرد و گروهی که مسئولیت بررسی روی ایموجی‌ها را بر عهده دارند، زیرمجموعه این کنسرسیوم محسوب می‌شود.

بر اساس آنچه که این کنسرسیوم اعلام کرده، ایموجی «اشک شوق» یا «قهقهه» به عنوان پرکاربردترین مورد در میان اموجی‌های موجود لقب گرفت و بعد از آن نیز اموجی‌های «قلب قرمز» و «چهره خندان با چشم‌های قلبی» در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

فهرست زیر برای اولین بار توسط کنسرسیوم یونیکد ارائه می‌شود و به گفته این گروه، کاربران همچنان از اموجی‌های قدیمی‌استفاده می‌کنند و هنوز اموجی‌های جدیدی که اخیرا به مجموعه اموجی‌ها اضافه شده‌اند، آن‌چنان که باید و شاید مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و شاید با گذشت زمان و گسترش آن در پلتفرم‌های مختلف، شاهد حضور آن‌ها نیز در این فهرست باشیم.

فهرست 10 ایموجی محبوب اعلام شد

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا