گوناگون

ایموجی OK در لیست سمبل های نفرت قرار گرفت

طبق اظهارات اخیر اتحادیه تهمت زدایی (ADL) ایموجی OK که حالت یک اگشت به نشانه تایید را نشان می‌دهد و البته از محبوبیت زیادی نیز در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها برخوردار است اخیرا توسط گروهی از افراطیان عضو فرقه «سفیدپوستان برتر» راست گرا به عنوان سمبل نفرت استفاده می‌شود.

اما گروه «ضد نفرت» ایالات متحده معتقد است این نماد امروزه توسط اکثر کاربران در سراسر دنیا به نشانه تایید استفاده می‌شود و منظور دیگری ندارد. البته این گروه معتقد است منظور اصلی از ایموجی OK به منظور واقعی شخص استفاده کننده از آن بستگی دارد.

در گذشته نیز ایموجی‌هایی که به گروه‌های نازی و قتل عام سفیدپوستان مربوط می‌شد به لیست سمبل ‌های نفرت اضافه شده بودند.

اتحادیه تهمت زدایی، لیست اموجی‌ها و نشانه‌های نفرت اینترنتی را از سال 2000 راه‌اندازی کرد تا از این راه مردم بتوانند سمبل‌های نفرت و افراط‌گرایی را بهتر شناسایی کنند.

جاناتان گرین بالت رئیس اتحادیه تهمیت زدایی در اینباره گفت: «افراطی‌ها گاهی اوقات از سمبل‌هایی استفاده می‌کنند که ده‌ها سال قدمت دارند و برخی اوقات هم سمبل‌ های جدید می‌سازند تا نفرتشان را به نحوی ابراز کنند.»

اموجی OK هم در لیست سمبل های نفرت قرار گرفت

او در ادامه گفت: «ما معتقدیم که مجریان قانون و عموم مردم باید از معانی این سمبل های نفرت آگاه باشند چراکه ممکن است ناخواسته سبب گسترش اهداف این گروه‌های افراطی شوند.»

اتحادیه تهمت زدایی معتقد است اموجی OK امروزه به ترول محبوب از طرف افراطی‌های راست گرا تبدیل شده و گاهی تصاویری را از خودشان منتشر می‌کنند که دستانشان به همین حالت نشان داده می‌شود.

فرد قاتلی که سال گذشته 51 مسلمان را در مسجدی در نیوزلند قتل عام کرد در زمان حضور درد دادگاه از همین سمبل استفاده کرد.

اموجی OK هم در لیست سمبل های نفرت قرار گرفت

دکار پائول استاکر مورخ آمریکایی که در زمینه شناخت فعالیت‌های گروه راست گرا تخصص دارد معتقد است که این افراد از ایموجی OK برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. این نشانه به معنای حلقه اصلی حامیان جنبش است و با نشان دادن این علامت نشان می‌دهند که آنها هم عضوی از این حلقه هستند.

منبع: BBC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا