گوگل

گوگل به درخت کاری روی آورد

رشد روزافزون اطلاعات و گسترش میزان استفاده کاربران از فضای وب، سبب شده تا گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران این عرصه، در طی چند سال اخیر و با خرید ساختمان‌هایی در کشورهای مختلف، دفاتر و مراکز نگهداری سرورهای خود را توسعه دهد.

اگرچه این خریدها برای شرکت بزرگی چون گوگل، عجیب نیست اما این رشد و پیشرفت، تنها به خرید دفاتر جدید محدود نمی‌شود و اخیرا گزارش شده که این شرکت حدود 40 هکتار اراضی کشاورزی واقع در در منطقه کالفرنیای آمریکا را خریداری کرده است.

سخنگوی گوگل در مصاحبه‌ای در این رابطه عنوان کرد که این شرکت قصد دارد تا در این زمین‌ها، انواع درختان و گیاهان را برای استفاده در ساختمان‌ها و فضای باز دفاتر خود پرورش دهد. این روزها، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به استفاده از درخت و گیاهان در فضای کاری کارمندان خود روی آورده‌اند به طوری که اخیرا شرکت اپل، چیزی حدود 8 هزار درخت را به فضای اپل پارک اضافه کرده است.

در این میان، شرکت فیسبوک نیز با استفاده از درخچه‌ها و گیاهان در سقف ساختمان‌ها خود، باغی به مساحت 3.6 هکتار را ایجاد کرده که در نوع خود قابل توجه است. گوگل با ایجاد این باغ 40 هکتاری، دیگر نیاز ساختمان‌ها و محوطه دفاتر خود به درختان و گیاهان را خود تامین خواهد کرد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا