استارتاپ

معاون وزیر ارتباطات:‌250 هزار استارتاپ در حوزه آی تی داریم

معاون وزیر ارتباطات میگوید در ایران 250 هزار استارتاپ در حوزه آی تی داریم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات جزئیات حمایت از شرکتها در پروژه «کریدور» را تشریح کرد و گفت: برای حمایت از اشتغالزایی استارت آپهای حوزه IT، برنامه هایی در دستور کار قرار دارد.
ستار هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین اقدامات و برنامه های این وزارتخانه در پروژه کریدور فناوری اطلاعات، گفت: در پروژه کریدور نگاه کلان ما این است که از شرکت های بالغ حمایت کنیم و ورود آنها را به بازار تسهیل کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه حمایتهای ما از این شرکتها قالب های متنوعی دارد، افزود: کمک به استقرار شرکت ها و سرمایه گذاری که به صورت یکسان انجام می شود، از جمله این حمایت ها به شمار می رود؛ یعنی شرکت هایی که در کریدور قرار است بیایند و فعالیت کنند، شرکت های بالغی اند که برای سرمایه در گردش خود نیاز به حمایت (از جنس فاند) دارند. این شرکتها می توانند با مشارکت وزارت ارتباطات و خودشان محورهای جدیدی از فعالیت ها را آغاز کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره تعداد شرکتها و استارت آپ های حوزه IT، گفت: تعداد شرکت های استارت آپی در این حوزه از ۱۰۰ هزار تا به ۲۵۰ هزار شرکت توسعه و افزایش پیدا کرده است که رشد قابل قبولی را نشان می دهد.

هاشمی درباره اینکه وزارت ارتباطات برای حمایت از این شرکت ها و کاربردی کردن دستاوردهای استارت آپ های حوزه IT چه برنامه ای دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت ارتباطات طرح نوآفرین را در دستور کار قرار داده است؛ نگاهمان در این طرح این است که شرکت های نوپایی که ۳ سال از سابقه فعالیتشان نگذشته باشد، در زمینه اشتغالزایی از آن ها حمایت کنیم. این طرح به صورت جدی و با دستور وزیر ارتباطات در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اضافه کرد: در طرح نوآفرین نگاهمان این است که شرکت های نوپای فعال و با انگیزه لازم را کمک و حمایت کنیم اما این حمایت ها با نظارت های کامل انجام خواهد شد.

وی در واکنش به این سوال که برخی معتقدند در حوزه برنامه نویسی نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و ضعفهای زیادی در این بخش وجود دارد، تصریح کرد: بنده همچین نگاهی را ندارم؛ چرا که ممکن است مصادیقی از شرکت های حوزه برنامه نویسی را پیدا کنیم که عملکردشان مطلوب نیست اما علی رغم رشد منفی اقتصادی در کشور و همچنین با وجود تحریم ها، حوزه IT رشد مثبت بالای ۶ درصد را دارد.

وی ادامه داد: رشد حوزه IT با وجود محدودیت ها و اقدامات یک جانبه گرایانه و ظالمانه آمریکا، به خوبی نشان می دهد که عملکرد حوزه فناوری اطلاعات عملکرد قابل دفاعی است و این پیام را می دهد که می توان در شرایط سخت کار کرد.

نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

  1. Хотите заказать механизированную штукатурку стен в Москве, но не знаете, где искать надежного подрядчика? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по оштукатуриванию стен механизированным способом, а также гарантируем качество и надежность.

  2. Ищете надежного подрядчика для устройства стяжки пола в Москве? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем высокое качество работ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا