تکنولوژی

باتری جدید تسلا با قابلیت پیمودن 1.6 میلیون کیلومتر مسافت

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا اعلام کرد که این شرکت در حال نهایی کردن طراحی باتری‌هایی با قابلیت پیمودن یک میلیون مایل یا به عبارتی 1.6 میلیون کیلومتر مسافت است.

این یعنی، باتری خودروهای جدید تسلا قادر خواهند بود تا دو برابر بیشتر از باتری‌های مورد استفاده در مدل‌های کنونی عمر کنند. محققان دانشگاه Dalhousie که با تسلا همکاری می‌کنند، به تازگی موفق شدند تا اطلاعاتی را در خصوص جدیدترین دستاورد خود که همان باتری‌هایی با قابلیت پیمودن 1.6 میلیون کیلومتر منتشر کنند.

این باتری‌های لیتیوم‌یونی جدید به مراتب بهتری از باتری‌های موجود عمل خواهند کرد و گفته می‌شود که می‌توان از این دستاورد، علاوه بر خودروهای تسلا، در محصولات دیگری همچون تاکسی‌های رباتیک، کامیون‌های الکتریکی و غیره نیز استفاده کرد.

جف دان، مدیر این گروه تحقیقاتی را بر عهده دارد و جزئیات مربوط به این دستاورد را قالب مقاله‌ای در نشریه انجمن الکتروشیمی‌به چاپ رسانده است. طبق آنچه در این مقاله آماده، این باتری‌های لیتیوم‌یونی جدید از اکسید کبالت منگنز لیتیوم نیکل به عنوان الکترود مثبت (کاتد) و گرافیت مصنوعی به عنوان الکترود منفی (آند) استفاده می‌کند. استفاده از این دو سبب افزایش چگالی انرژی و طول عمر باتری‌های لیتیوم‌یونی خواهد شد.

این محققان اظهار امیدواری کرده‌اند که در آینده نزدیک بتوانند امکان استفاده و تعبیه این باتری را در نسل جدید محصولات الکتریکی فراهم کنند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا