پوشیدنی هوشمندتکنولوژیساعت هوشمند

قابلیتی که می‌تواند جان کاربران اپل واچ را نجات دهد

قابلیت تشخیص «سقوط» یا «افتادن» که در اپل واچ سری 4 وجود دارد( این قابلیت در سری 5 هم عرضه شده)، تا کنون توانسته در سرتاسر دنیا جان بسیاری را نجات دهد. اتفاقی که جدیدا برای کاربری از فیس بوک افتاده نیز می تواند مثال واضحی از این باشد که این قابلیت مانند یک فرشته نگهبان، جان کاربران را نجات دهد.

Gabe Burdett تجربه خانواده‌اش را در این زمینه در فیس بوک به اشتراک گذاشته است، پُستی که خیلی زود وایرال شد و بیش از 200 هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

گیب و پدرش، باب، آخر هفته گذشته برای دوچرخه سواری در کوه قرار گذاشته بودند اما پدر گیب، قبل از رسیدن پسرش، از روی دوچرخه افتاد و به سختی آسیب دید. این اتفاق در حالی افتاده بود که گیب کنار پدرش حضور نداشت اما پیغامی که به صورت اتوماتیک از اپل واچ پدر، به آیفون گیب فرستاده شده بود، باعث شد که وی خیلی سریع خود را به پدر برساند.

«یک شنبه گذشته با پدرم برای دوچرخه سواری در کوه، قرار داشتیم. قبل از ملحق شدن به پدرم، پیغامی روی گوشی‌ام دریافت کردم که اعلام می‌کرد پدرم به سختی از روی دوچرخه افتاده است. محل افتادن نیز روی نقشه نشان داده شده بود که بسیار دورتر از جایی بود که قرار داشتیم.»

اپل واچ سری 4 و بالاتر، قابلیتی کاربردی دارند که در صورت بروز حادثه، به مدت یک دقیقه هشدار «افتادن» روی ساعت نمایش داده می‌شود و اگر کاربر، هشدار را رد نکند(Dismiss، نشانی از مشاهده هشدار)، قابلیت به صورت اتوماتیک با سرویس‌های اورژانسی تماس می‌گیرد. اگر کاربر، شخص به خصوصی را جزو لیست تماس‌های اورژانسی خود اضافه کرده باشد، آن شخص از طریق پیغام حاوی مکان تصادف روی نقشه، از بروز حادثه برای کاربر مطلع می‌شود.

این قابلیت توانست جان پدر گیب را نجات دهد. داستان وی نمونه بارزی از میزان کارایی این قابلیت اپل واچ است که به کاربر نوعی اطمینان خاطر می‌دهد که کسی دائما مراقب اوست.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا