تکنولوژی

آیفون جان یک زن را نجات داد

در جریان بمب گذاری انتحاری در کنسرتی که در شهر منچستر انگلیس رخ داد، یک دستگاه آیفون به شکل نا باورانه‌ای باعث نجات جان یک زن در این انفجار شد. گفته می‌شود این آیفون موجب کاهش ضرب یک مهره‌ی فلزی که از طرف انفجار به سمت صورت این زن در حال حرکت بود، شده است.

در این گزارش آمده که این مهره فلزی ابتدا به آیفون این زن که در حال صحبت با آن بوده، برخورد کرده است. لیزا بریجت، صاحب آیفون، پس از اتمام کنسرت در حال صحبت با گوشی خود بود که ناگهان این انفجار رخ داد و یک مهره فلزی با سرعت زیاد به سمت او پرتاب شد. این مهره قبل از برخورد با آیفون، ابتدا با انگشت میانی دست او برخورد کرده و باعث قطع آن شد و پس از برخورد با تلفن همراه او، به گونه و بینی او برخورد کرد. به گفته‌ی همسر او، احتمالا آیفون موجب کاهش ضرب و تغییر مسیر این ترکش شده است.

با اینکه تصور آنچه که در صورت نبود آیفون اتفاق می‌افتاد کمی غیرممکن است، اما بررسی دقیق جراحات نشان می‌دهد که برخورد این ترکش با آیفون، شدت برخورد را حداقل تا چند درجه کاهش داده است و به نظر در کاهش شدت جراحات این زن نیز تاثیر به‌سزایی داشته است.

این اولین باری نیست که آیفون موجب نجات جان انسان‌ها در چنین شرایطی می‌شود. سال 2014 نیز، در طی یک عملیت انتحاری، برخورد یک ترکش فلزی با آیفون یک سرباز، موجب کاهش جراحات و در نتیجه نجات جان او از مرگ حتمی شد. پلیس نیز اعلام کرده که در جریان یک تیراندازی، آیفون مدل 5c موجب نجات جان یکی از قربانیان پس از برخورد گلوله با او شده است. اوایل امسال نیز شخصی ادعا کرد که در جریان تیراندازی در فرودگاه Fort Lauderdale، برخورد گلوله با مک‌بوک او موجب نجات جانش شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا