اپل

نگاهی به اطلاعات حاصل از کالبدشکافی آیفون 11 توسط iFixit

کالبدشکافی آیفون 11 آن چیزی است که در پی عرضه این گوشی منتظرش بودیم.

مرکز iFixit طبق روال همیشگی خود، گوشی‌های جدید را پس از عرضه به بازار زیر تیغ متخصصان خود می‌برد. اخیرا این مرکز گوشی آیفون 11 اپل را انتخاب و به دل جدیدترین محصول سخت‌افزاری این شرکت نفوذ کرده است.

مهم‌ترین کشف iFixit، کانکتور یا همان اتصال‌دهنده باتری دوم در مدل آیفون 11 پرو مکس است که نشان می‌دهد مهندسان اپل در تلاش بودند تا قابلیت شارژ وایرلس دوطرفه را به این گوشی اضافه کنند. iFixit، اندازه باتری L شکل و مودم به کار رفته در این گوشی را تایید کرده و به میزان رم قوی‌ترین مدل آیفون امسال پی برده است.

قبل از رونمایی آیفون 11، برخی از منابع خبری ادعا کرده بودند که اپل با آیفون 11 امسال، قابلیت شارژ وایرلس دوطرفه یا شارژ معکوس را معرفی خواهد کرد. قابلیتی که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا برای مثال، با شارژ باتری گوشی خود بتوانند ایرپاد را شارژ کنند.

اما به نظر می‌رسد که این اخبار در حد همان شایعه بودند و راهی به واقعیت پیدا نکردند. با این حال، برخی نیز پس از رونمایی آیفون‌های جدید، مدعی شدندکه اپل، سخت‌افزار مربوط به این قابلیت را در این گوشی‌ها تعبیه کرده اما قابلیت نرم‌افزاری آن را فعال نکرده است. مرکز iFixit در این باره نوشت: کانکتور دوم احتمالا برای مانیتورینگ باتری و مدیریت سخت‌‌افزاری در آیفون 11 پرو تعبیه شده است.

کالبدشکافی iFixit نشان می‌دهد که باتری آیفون 11 پرو مکس، 25 درصد بزرگ‌تر از باتری به کار رفته در آیفون ایکس اس مکس است. اپل، آیفون 11 پرو مکس را به یک باتری 3969 میلی‌آمپری مجهز کرده که این باتری از انرژی 15.04 وات ساعت در ولتاژ 3.79 ولت است؛ این یعنی افزایش 2.96 وات ساعتی نسبت به باتری آیفون سال قبل.

این افزایش ظرفیت باتری سبب شده تا ضخامت بدنه آیفون امسال کمی‌بیشتر شود، اما نبود قابلیت تاچ سه بعدی سبب شده تا از ضخامت نمایشگر و بدنه کاسته شود.

از دیگر مواردی که در کالبدشکافی iFixit مشخص شده عبارتند از:

  • در آیفون‌های امسال از مودم‌های اینتل استفاده شده است. گفتنی است اختلافاتی میان اپل و کوالکوم وجود دارد که این مساله سبب شده تا اپل به محصولات اینتل روی بیاورد
  • کالبدشکافی iFixit نشان داد که در آیفون 11 پرو مکس از رم 4 گیگابایتی استفاده شده است. اما این مرکز اعلام کرده که یافته‌های آن ممکن است به طور 100 درصد درست نباشد. همچنین، هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از یک رم 2 گیگابایتی جداگانه اختصاصی برای دوربین گوشی مشاهده نشده است
  • این مرکز اعلام کرد که برخی از سخت‌افزارهایی را شناسایی کرده که ممکن است با آنتن الترا وایدباند جدید این شرکت مرتبط باشند. این سخت‌افزارها احتمالا می‌توانند عملکرد بهتری AirDrop را در گوشی به دنبال داشته باشند و ممکن است برای موقعیت‌یابی آیتم‌هایی تگ‌شده با سرویس ردیابی شایع‌شده اپل، مورد استفاده قرار گیرند

به گفته iFixit، این گوشی در تست تعمیرپذیری این مرکز امتیاز 6 از 10 را کسب کرد که دقیقا برابر با مدل سال قبل این شرکت است.

در همین زمینه بخوانید: اولین کالبدشکافی آیفون ۱۱ پرو مکس

نگاهی به اطلاعات حاصل از کالبدشکافی آیفون 11 توسط iFixit

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام به همه دوستان
    مشاوره رایگان در زمینه استارت آپ ها
    طراحی اپلیکیشن
    طراحی سایت
    ایده پردازی
    و…
    در خدمتتون هستیم.
    هاست الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا