گوگل

هرگز این اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی گوشی خود نصب نکنید

گوگل به‌تازگی دو اپلیکیشن اندرویدی را که به عنوان بدافزار شناسایی شدند، از فروشگاه اپلیکیشن خود موسوم به پلی استور حذف کرد.

این دو اپلیکیشن Sun Pro Beauty Camera و Funny Sweet Beauty Selfie Camera نام دارند که بنابر آخرین گزارش‌ها، بالغ بر 1.5 میلیون بار توسط کاربران پلتفرم اندروید دانلود شدند. اپلیکیشن Sun Pro نزدیک به دو سال در پلی استور حضور داشت و Funny Sweet Beauty نیز حدود شش ماه در این فروشگاه قابل دانلود بود.

اگر شما نیز جزو 1.5 میلیون کاربری هستید که این دو اپلیکیشن را دانلود کرده‌اید، بهتر است هر چه زودتر آن‌ها را از روی دستگاه خود حذف کنید. به گفته گوگل، اپلیکیشن‌ها نام‌برده به عنوان یک بدافزار شناسایی شدند و اجازه دسترسی به اطلاعاتی را از کاربر می‌خواستند که هیچ ضرورتی برای آن‌ها وجود نداشت.

برای مثال، پس از نصب این دو اپلیکیشن، اجازه ضبط صدا از کاربر خواسته می‌شد تا بتوانند صداهایی را که از نزدیکی گوشی شنیده می‌شود، شنود کنند. جالب آنکه اپلیکیشن‌های مذکور به گونه‌ای طراحی شده بودند که به سختی قابل تجزیه و تحلیل توسط گوگل بودند.

این خبر از سوی گوگل و مواردی این چنینی، بیانگر این نکته به کاربران هستند که در صدور مجوز دسترسی اپلیکیشن‌ها به برخی اطلاعات و ویژگی‌های گوشی، دقت کنند. اگر اپلیکیشنی اجازه دسترسی به موردی خاص را می‌دهد که احساس می‌کنید عملکرد آن، نیازی به این دسترسی ندارد، باید در مورد بدافزار بودن این اپلیکیشن مردد شوید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام به همه دوستان
    مشاوره رایگان در زمینه استارت آپ ها
    طراحی اپلیکیشن
    طراحی سایت
    ایده پردازی
    و…
    در خدمتتون هستیم.
    هاست الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا