تجارتموبایلنرم‌افزار

هر آنچه باید راجب خدمات و نحوه نصب اپلیکیشن آپ بدانیم

اگر به سال‌ها پیش بازگردیم، اکثر ما به یاد داریم که برای پرداخت یک قبض آب یا برق باید ساعت‌ها وقت خود را صرف ایستادن در صف‌های طولانی بانک‌ها می‌کردیم. موضوع تنها انتظار طولانی مدت برای پرداخت نبود، دعواها و بگو مگوهای گوناگون و هدر رفتن تایم مفید افراد و خستگی فراوان باعث می‌شد، پرداخت قبض‌ به کاری آزاردهنده و اعصاب خردکن مبدل شود.

اگرچه هنوز هم برای پرداخت برخی هزینه‌ها همچنان باید در صف‌های طولانی حاضر شویم، اما خوشبختانه با رویکردی که دولت‌ها و بانک‌ها طی دهه‌ اخیر اتخاذ کرده‌اند، موضوع در صف ایستادن برای انتقال پول یا پرداخت قبض به مراتب کمتر از گذشته شده و افراد بدون نیاز به هدر دادن وقت خود و تنها با چند کلیک ساده از طریق رایانه‌های شخصی یا گوشی و تبلت می‌توانند امور بانکی خود را به شکل دیجیتال و بدون حضور در پیشخوان بانک‌ها انجام دهند.

در این میان مجموعه آسان پرداخت یکی از شرکت‌های بزرگی است که در خط مقدم تغییرات حضور داشته و توانسته با طراحی شیوه‌های مختلف پرداخت به شکل دیجیتال کار و فریندهای پیچیده بانکی را برای کاربران معطوف به لمس چند گزینه کند. نرم‌افزار آپ محصول شرکت آسان پرداخت یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت بوده و تقریبا کمتر کسی را می‌توان یافت که این برنامه کاربردی را روی گوشی خود نصب نکرده باشد.

سابقه و اقدامات شرکت آسان پرداخت

آغاز به کار مجموعه آسان پرداخت به حدود ۱۴ سال پیش باز می‌گردد، دقیقاً در برهه زمانی که تغییرات مهمی در سیستم‌های بانکی در حال شکل‌گیری بود. این شرکت در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ و عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) با دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد و تا به امروز خدمات و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است.

دریافت رتبه‌های برتر در مجلات معتبر بین‌المللی در حوزه خدمات پرداخت مانند نشریه نیلسون (Nilson Report) و قرار گرفتن در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های ایرانی تنها بخش کوچکی از دستاوردهای مهم شرکت آسان پرداخت بوده است.

این شرکت با بهره‌گیری از متخصصین داخلی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا توانسته‌اند با شرکت‌ها و مجموعه‌های گوناگونی در سراسر کشور همکاری داشته باشند. به عنوان مثال همکاری با اکثر بانک‌های معتبر کشور، متمرکزسازی مراکز وابسته به قوه قضاییه، همکاری با صندوق‌های پرداخت فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور، همکاری با شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پشتیبانی از کلیه پرداخت‌های بیمه ایرانی و بسیار دیگر از جمله پروژه‌ها و همکاری‌هایی است که میان مجموعه آسان پرداخت و نهادهای خصوصی و دولتی انجام شده است.

اما موضوعی که بیش از همه نام آسان پرداخت را به عنوان یک پلتفرم پرداختی و چند منظوره در ذهن کاربران جا انداخته است، اپلیکیشن این شرکت با نام آپ است. علی‌رغم اینکه این شرکت در فرایندهای درگاه‌های پرداخت (IPG)، دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) و کدهای دستوری (USSD) نیز فعالیت دارد، اما اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی او اس آپ، طرفداران فراوانی داشته و اکثر مردم با این نرم‌افزار کاربردی تعاملات گسترده‌تری دارند.

خدمات و قابلیت‌های آپ

با آنکه در نگاه اول به نظر می‌رسد اپلیکیشن آپ یک برنامه برای پرداخت‌های متداول و امور بانکی معمول باشد، اما وجود بخش‌ها متنوع و مختلف باعث شده تا این نرم‌افزار به ابزاری کاربردی در گوشی‌های آیفون و اندروید تبدیل شود. نرم‌افزار آپ علاوه بر قابلیت انجام کارهای روتین بانکی مانند مشاهده موجودی، کارت به کارت و پرداخت قبوض مختلف امکانات متنوع بانکی دیگری را در اختیار کاربران قرار داده است. احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام، خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری، پرداخت اقساط و اعتبارات دریافت شده مانند اقساط بیمه ایران و سرویس‌های چک صیادی و موضوعات سرمایه‌گذاری از جمله قابلیت‌هایی است که شما با دانلود آپ برای آیفون یا گوشی‌های اندروید می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

طیف خدمات اپلیکیشن آپ به مراتب گسترده‌تر از موضوعات بانکی است، شما با در اختیار داشتن این نرم‌افزار می‌توانید علاوه بر کمک به نیکوکاری‌ها و خیریه‌ها، امکان دریافت خدمات مشاوره پزشکی و داروخانه‌ای، خرید بلیط قطار، رزرو هتل‌ها، عوارض آزادراه‌ها و خلافی ماشین، کارهای مختلف دیگری را با این اپلیکیشن موبایل انجام دهید.

علاوه بر اینکه قابلیت‌های مختلفی در این اپلیکیشن قرارداده شده است، مجموعه آسان پرداخت همواره به دنبال استفاده از فناوری‌های روز دنیا بوده و به همین علت ویژگی مهم و جدید دیگری نیز در نرم‌افزار خود با نام تله‌پرداز قرار داده است.

این گزینه به کاربران اجازه می‌دهد تنها با داشتن گوشی و اپلیکیشن آپ و بدون نیاز به کارت بانکی از فروشگاه‌های مختلف و تحت پوشش سیستم آسان پرداخت خریدهای خود را در کسری از ثانیه پرداخت کنند.

با دانلود و نصب اپلیکیشن آپ روی آیفون یا گوشی‌های اندرویدی و اطمینان از داشتن اینترنت، کافی است به بخش تله‌پرداز در برنامه آپ بروید و پس از وارد کردن کد تله‌پرداز پذیرنده، یا اسکن QR کد از روی کارتخوان و دستگاه POS یا انتخاب نام پذیرنده از لیست موجود و وارد کردن مبلغ و رمز پرداخت، فرایند خرید و واریز پول را انجام دهید.

البته توجه داشته باشید شما می‌بایست پیش از این کار، مشخصات کارت بانکی خود را در برنامه آپ ثبت کرده باشید تا بتوانید به آسانی از طریق سیستم تله‌پرداز، پرداختی راحت را تجربه کنید.

برخی از ویژگی‌های پرداخت با تله‌پرداز عبارت‌اند از:

  • امکان پرداخت هزینه صورتحساب‌ها بدون استفاده از کارت بانکی و با سرعت و سهولت بالا
  • پرداخت سریع٬ تنها با وارد کردن رمز دوم و CVV2 کارت بانکی ثبت شده در برنامه
  • ارسال پیام نتیجه تراکنش برای خریدار و فروشنده بلافاصله پس از انجام تراکنش
  • امکان پرداخت تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز با هر کارت عضو شبکه شتاب
  • مدیریت خریدها و تراکنش‌ها از اپلیکیشن آپ
  • شرکت در قرعه‌کشی‌های آپ و امکان برنده شدن جوایز ویژه تله‌پرداز

دانلود و نصب اپلیکیشن آپ

همان‌طور که اشاره کردیم نرم‌افزار موبایلی آپ مدتی است که میهمان گوشی‌ها کاربران بوده و هر روز نیز به تعداد افرادی که از این پلتفرم همه‌فن حریف استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. با این حال هنوز برخی از کاربران نمی‌دانند که چگونه و چطور می‌توان به امکانات اپلیکیشن آپ دسترسی پیدا کرد و این نرم‌افزار را از کجا باید دانلود کرد. این موضوع به خصوص برای کاربران آیفون اهمیتی دوچندان دارد، چرا که با وجود محدویت‌های اعمال شده توسط شرکت اپل نصب برخی از برنامه‌های ایرانی با مشکل مواجه بوده و بنابراین یافتن جایی که بتوانند بدون دردسر اپلیکیشن آپ را نصب کنند، بسیار مهم است.

برای دانلود نرم‌افزار آپ برای گوشی‌های اندروید روش‌های گوناگونی وجود دارد. کاربران می‌توانند علاوه بر مراجعه به وب‌سایت آسان پرداخت و کلیک روی دانلود نسخه اندروید، از بازارهای بومی که اپلیکیشن‌های اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند نیز استفاده کنند.

کاربران آیفون نیز می‌توانند با مراجعه به سایت آی اپس و دانلود و نصب استور iapps به بخش نرم‌افزارهای بانکی و پرداخت مراجعه و با جست‌وجوی نام آپ در میان برنامه‌ها، تنها با لمس گزینه دانلود، این اپلیکیشن را روی گوشی‌های آیفون خود دانلود و نصب کنند.

در انتها توجه داشته باشید به هیچ عنوان نرم‌افزار آپ را از وب‌سایت‌ها غیررسمی و مورد تأیید مجموعه آسان پرداخت دانلود نکنید، چرا که احتمال وجود بدافزار و به خطر افتادن اطلاعات حسابی بانکی و شخصی شما وجود دارد و این شرکت تعهدی در خصوص مشکلات احتمالی در خصوص دانلود و نصب برنامه‌های غیررسمی و خارج از چهارچوب‌های تعریف شده ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا