اپل

پشتیبانی سیری از گوگل مپ و ویز در آی او اس 13

روز گذشته اپل رسما آی او اس 13 را برای کاربران منتشر کرد و این یعنی اپلیکیشن‌ها می‌توانند از امکانات جدید این نسخه از جمله حالت تاریک (Dark Mode) و البته قابلیت‌های جدید دستیار صوتی هوشمند سیری (Siri) بهره‌مند شوند. قبل از انتشار این نسخه از آی او اس، استفاده از سیری برای یک اپلیکیشن غیر انحصاری نیاز به ایجاد میانبر سیری بود و البته گاهی اوقات این روش هم جواب نمی‌داد. اما حالا سیری از گوگل مپ و ویز هم پشتیبانی می‌کند.

آی او اس ۱۳ اپل، امکانات، چگونگی نصب و دستگاه‌های پشتیبانی کننده

با انتشار آی او اس 13 دستیار صوتی سیری از دیگر اپلیکیشن‌ها غیرانحصاری پشتیبانی می‌کند و همه اپلیکیشن‌ها می‌توانند از بسیاری از قابلیت‌های کاربردی این دستیار بهره‌مند شوند. یکی از ویژگی‌های کاربردی دستیار هوشمند صوتی، استفاده در حین رانندگی است که از حواس پرتی کاربر در حین رانندگی جلوگیری می‌کند. از همین رو برخی از اپلیکیشن‌ها امروز آپدیت جدیدی منتشر کرده‌اند که می‌تواند استفاده از آنها با کمک سیری در حین رانندگی را بسیار آسان‌تر کند. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به گوگل مپ و ویز اشاره کرد. برای مثال از این به بعد اگر از سیری بخواهید که مسیر را روی دیگر اپلیکیشن‌ها مثل گوگل مپ یا ویز نشان دهد، سیری این کار را انجام می‌دهد و شما دیگر به اپل مپ محدود نخواهید بود.

اپل آی‌اواس 13 را رسما منتشر کرد

البته این قابلیت فعلا در ابتدای کار است در به‌روزرسانی‌های بعدی کامل‌تر هم خواهد شد. مثلا زمانی که سیری اپلیکیشن گوگل مپ را باز می‌کند شما باید همچنان گزینه استارت را لمس کنید. ضمنا به زودی شما می‌توانید از سیری بخواهید موزیک‌هایتان را از طریق اسپاتیفای هم پخش کند. مطمئنا در آینده نزدیک سیری از اپیکیشن‌های بیشتری پشتیبانی خواهد کرد.

ایراد فعلی

یک ایراد بزرگ که در حال حاضر وجود دارد اینکه باید نام اپلیکیشن مد نظرتان را همراه دستور صوتی بگویید. مثلا باید بگویید : «هی سیری، منو به کتابخانه مرکزی شهر از طریق ویز برسان». مطمئنا این ایراد هم به زودی برطرف خواهد شد.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

‫770 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا