بررسی

مقایسه آیفون 11 پرو با پرچمداران 2019 سامسونگ

از سه مدل پرچمدار معرفی شده در مراسم هفته گذشته اپل، دو مدل از سری پرو هستند که قیمت پایه نسخه‌های پرو 999 دلار است. از سال 2017 و از زمان معرفی آیفون 10، قیمت‌گذاری پرچمدارهای مطرح دنیا بر پایه 1000 دلار به یک رویه عادی تبدیل شده و حتی برخی گوشی‌های 5G جدید مانند گلکسی اس10 5G یا نوت 10 پلاس 5G با قیمت 1300 دلار به بالا عرضه عرضه شده‌اند. اما با این مبلغ شما چند گزینه در اختیار دارید که قابلیت‌های آنها خیلی هم مشابه یکدیگر نیستند و می‌توان گفت تنها وجه اشتراک آنها قیمتشان است. مقایسه آیفون 11 اپل با پرچمداران 2019 سامسونگ که همگی در یک رنج قیمت قرار دارند می‌تواند خیلی از ابهامات را برای علاقه2مندان و خریدارن روشن کند.

مقایسه آیفون 11 پرو

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل معرفی شدند

رقبای قعلی آیفون 11 پرو، دو پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت 10 و گلکسی اس10 پلاس هستند. اگر طرفدار آیفون باشید، مطمئنا گوشی‌های اندرویدی رقیب خیلی برایتان اهمیت ندارند و وقتتان را صرف انتخاب بین آیفون‌های جدید اپل می‌کنید.

اما اگر به دنبال این هستید با پرداخت 1000 دلار بهترین اسمارت فون امروزی را انتخاب کنید، بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

البته در نظر داشته باشید تا وقتی که آیفون‌ها 11 رسما عرضه نشوند و تست‌ها لازم روی آنها اجرا نشود نمی‌توان با اطمینان گفت کدام گوشی بهتر است. اما بر اساس آمار و اطلاعاتی که در اختیار داریم می‌توانیم تا حدودی به تقاط ضعف و قوت این دیوایس‌ها اشاره کنیم.

نمایشگر

نمایشگر اس10 پلاس

در گذشته این تفکر وجود داشت که داشتن صفحه نمایش بزرگتر به معنای داشتن گوشی بهتر است اما این نظریه امروزه خیلی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد چراکه امروزه تقریبا تمامی نمایشگرها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و تشخیص تفاوت بین آنها تقریبا غیرمکن شده است.

بررسی گلکسی نوت 10 سامسونگ

در کل اگر به دنبال صفحه نمایش کوچکتر هستید، ما آیفون 11 پرو را با نمایشگر 5.8 اینچی پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر داشتن صفحه نمایش مناسب، از سایز قابل قبول و کم حجمی هم برخوردار است.

در بخش تراکم پیکسلی، گلکسی اس10 پلاس با 522 پیکسل در هر اینچ حرف اول را می زند. این رقم برای آیفون 11 پرو 458 و برای گلکسی نوت10 401 است. همانطور که در بالا اشاره کردیم تشخیص تفاوت کیفیت بین این نمایشگرها با چشم غیرمسلح ممکن نیست. آنچه که در اینجا اهمیت دارد، وضوح بالا، نمایش بی نقص جزئیات و خوانا بودن محتوا و کلمات در زیر نور مستقیم است.

مقایسه نمایشگر آیفون 11 پرو

طیف رنگی صفحه نمایش هم بسیار مهم است. برای مثال نور برخی نمایشگرها به رنگ زرد و برخی به رنگ آبی شباهت دارد. برای تشخیص این مسئله باید آنها را در کنار هم قرار دهیم تا دقیقا متوجه این تفاوت‌ها باشیم. در حال حاضر بهتر است راجع به این مسئله نظری ارائه نکنیم.

دوربین

دوربین آیفون 11 پرو

هردو آیفون پرو اپل یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور 12 مگاپیکسلی اوتراواید، یک سنسور اصلی و یک سنسور تله برای زوم دوبرابر بهره می‌برند.

شوخی کاربران فضای مجازی با دوربین آیفون 11 پرو

هردو پرچمدار سامسونگ هم چنین سیستمی دارند و قابلیت‌های مشابهی را به کاربر ارائه می‌دهند. اما هنوز از کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آیفون‌های پرو خبری نداریم. البته درمقایسه انجام شده بین گلکسی اس10 پلاس و آیفون 10اس به این نتیجه رسیدیم که دوربین هردو گوشی در موقعیت‌های مختلف توانایی‌های مخصوص به خودشان را دارند. سنسورهای آیفون 11 پرو می‌تواند این گوشی را در صدر رقابت در بخش دوربین قرار دهد.

ضمنا در تست عکسبرداری در حالت شب (Night mode) نوت10 و اس10 سامسونگ عملکرد قابل قبولی داشتند اما فعلا امکان تست حالت شب آیفون 11 پرو وجود ندارد. البته شواهد نشان می‌دهند دوربین آیفون 11 پرو در حالت شب از توانایی‌های شگفت‌انگیزی برخوردار است و پردازش تصاویر را به شیوه‌ی جدیدی انجام می دهد.

دوربین گلکسی نوت 10 پلاس 5G رکوردشکنی کرد

در کل آیفون 11 پرو قابلیت‌های زیادی در بخش دروبین دارد که می‌تواند او را از رقبایش جلو بیاندازد. برای مثال تکنولوژی deep Fusion ویژگی جدیدی است که با ترکیب 9 تصویر و پردازش آنها، یک تصویر نهایی با بالاترین کیفیت و کمترین نویز ممکن ارائه می‌شود.

خوشبختانه دوربین سلفی هم نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده. برای مثال سلفی با زاویه بازتر، حالت اسلوموشن و فیلمبرداری با کیفیت 4K بهتر از جمله ویژگی‌هایی هستند که اپل و سامسونگ در سنسور سلفی پرچمدارهایشان به‌کارگرفته‌اند. جهش از سنسورهای 7 به 12 مگاپیکسلی هم مهر تایید اهمیت بیشتر سامسونگ و اپل به این مسئله است.

سخت‌افزار و قدرت پردازش

سخت افزار آیفون 11 پرو

چیپست اپل همیشه بهترین بوده و رقابت با آن غیرممکن است. با اینکه اپل قدرت و مصرف بهینه چیپست آیفون پرو را تنها با مدل سال گذشته مقایسه می‌کند اما مقایسه آیفون 11 پرو با پرچمداران سامسونگ در بخش چیپست نتیجه مشابهی خواهد داشت. با توجه به آنچه که اپل درباره توانایی‌های چیپست بیونیک A13  آیفون 11 پرو گفته، به این نتیجه می‌رسیم که این چیپست از قدرت خارق‌العاده‌ای برخوردار است. البته نباید از قدرت چیپست اسنپدراگون 855 به‌کاررفته در پرچمداران 2019 سامسونگ چشم پوشی کنیم.

اختلال در عملکرد آیفون‌های قدیمی‌ همزمان با رونمایی از آیفون 11

ضمنا بار دیگر اعلام می‌کنیم که تا تست دقیق آیفون 11 پرو اپل  نمی‌توانیم راجع به این پردازنده جدید اپل نظر دقیق و کارشناسانه‌ای بدهیم.

باتری

اپل در مراسم هفته گذشته اعلام کرد باتری آیفون‌های پرو در مقایسه با آیفون‌های 10اس و 10اس مکس سال گذشته تا 5 ساعت دوام بیشتری دارند. اما این تعریف نمی‌تواند برای مقایسه آن با باتری پرچمداران 2019 سامسونگ کافی باشد. طبق ادعای اپل، باتری آیفون 11 پرو قادر است تا 17 ساعت کار مداوم دوام بیاورد. این رقم تقریبا برابر و کمی بیشتر از ظرفیت باتری گلکسی نوت10 با ظرفیت 3500 میلی‌آمپری است.

مقایسه باتری گلکسی اس10 پلاس

با این وجود باتری 4100 میلی‌آمپری گلکسی اس10 پلاس با 21 ساعت کار مداوم در صدر قرار می‌گیرد، البته فعلا.

حافظه داخلی

نوت 10 سامسونگ

با اینکه ارتقاء حافظه داخلی در دیوایس‌های شرکت اپل به هیچ وجه ممکن نیست اما سامسونگ این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است. (البته به جز نوت10)

حافظه داخلی آیفون 11 پرو از 64 گیگابایت آغاز می‌شود در حالی که حافظه داخلی نوت10 از 256 گیگابایت و اس10 پلاس از 128 گیگابایت شروع می‌شود.

بنابراین با خرید نسخه پایه اس10 پلاس که قیمت آن مشابه آیفون 11 پرو است، شما دوبرابر حافظه داخلی بیشتری در اختیار دارید. ضمنا با پرداخت همین مبلغ یعنی 1099 دلار شما می‌توانید نوت10 را با 256 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنید. همچنین امکان اضافه کردن حافظه میکرواس‌دی تا 512 گیگابایت به گلکسی اس10 پلاس نیز وجود دارد.

سامسونگ، آیفون 11 را به تمسخر گرفت

این در حالی است که برای بهره‌مندی از آیفون 11 پرو با حافظه 256 گیگابایت شما باید 1149 دلار بپردازید. یعنی 50 دلار بیشتر از اس10 پلاس و 200 دلار بیشتر از گلکسی نوت 10.

 به‌روزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری

به‌روزرسانی اندروید 10

اپل همیشه در این بخش عملکرد بهتری داشته چراکه می‌تواند به‌طور همزمان به‌روزرسانی‌های امنیت و نرم‌افزاری را برای تمامی دیوایس‌های خود ارسال کند. برای مثال آی‌اواس 13 از تاریخ 19 سپتامبر برای تمامی دیوایس‌های اپل عرضه خواهد شد.

اما قضیه برای دیوایس‌های اندرویدی متفاوت است. اکثر برندهای اندرویدی تا مدت‌ها قادر به دریافت نسخه جدید سیستم عامل اندروید نیستند. برای مثال اسمارت‌فون‌های پیکسل تنها گوشی‌های اندرویدی هستند که در حال حاضر اندروید 10 را دریافت کرده‌اند و فعلا مشخص نیست سامسونگ و دیگر اندرویدی‌ها چه زمان پذیرای اندروید 10 خواهند بود.

دیگر ویژگی‌ها

ویژگی‌های آیفون 11

ویژگی‌های مشترک

استاندارد IP68

شارژ کابلی سریع (فست شارژ)

پشتیبانی از شارژ وایرلس

ویژگی‌ آیفون‌های پرو

تکنولوژی فیس‌آیدی

ویژگی‌های نوت 10

قابلیت شارژ کردن دیگر دیوایس‌ها به صورت وایرلس

قلم اس پن استایلوس

اس10 پلاس

جک هدفون

پشتیبانی از کارت حافظه میکرو‌اس‌دی

برنده فعلا مشخص نیست

برای اینکه بتوانیم برنده این رقابت را اعلام کنیم نیاز است چند روزی منتظر بمانیم تا عرضه رسمی آیفون‌های 2019 اپل آغاز شود. پس از آن با مقایسه آیفون 11 پرو در زمینه عملکرد پردازنده، باتری، دوربین و نمایشگر می‌توانیم با اطمینان کامل برنده رقابت جذاب بین پرچمداران اپل و سامسونگ را اعلام کنیم.

منبع: سی‌نت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا