تکنولوژی

نمایشگر خانگی 16K سونی با قیمت‌های میلیون دلاری معرفی شد

شرکت سونی تصمیم گرفته برای افرادی که فضا و تجهیزات لازم را در اختیار دارند، امکان تجربه سینما خانگی را با شباهت هرچه بیشتر به واقعیت فراهم کند. به نظر می‌رسد همین مسئله دلیل اصلی شرکت سونی برای تولید نمایشگر خانگی «کریستال ال‌ای‌دی» 16K با طول 19 متر مربع بوده است. شرکت سونی آوریل امسال این نمایشگر غول پیکر را برای سینما‌ها و کسب و کارها معرفی کرده بود اما چند روز پیش رسما عرضه این محصول برای استفاده خانگی را نیز اعلام کرده است.

نمایشگر خانگی 16K سونی که با نام کریستال ال‌ای‌دی شناخته می‌شود با کمک ماژول‌های میکرو ال‌ای‌دی 18×16 کار می‌کند. این ساختار شباهت زیادی به سیستم «اونیکس ال‌ای‌دی» به‌کاررفته در نمایشگرهای سامسونگ دارد. البته این سیستم ال‌جی تابش نور بیشتری نسبت به تکنولوژی اولد دارد و همین ویژگی باعث می‌شود تصاویر روی این نمایشگر شباهت خیلی زیادی به تصاویر واقعی داشته باشند. در ادامه به مشخصات فنی نمایشگر 16K سونی اشاره کرده‌ایم.

مایکروسافت سرفیس لپتاپ 3 نسخه 15 اینچی معرفی می‌کند؟

روشنایی 1000 نیت

10-bit grayscale

تولید رنگ بسیار دقیق

نرخ فریم 120p

زاویه دید 180 درجه

تکنولوژی سه‌بعدی خیره کننده

نسبت تصویر غیر استاندارد

نمایش عالی رنگ مشکی

رزولوشن و کنتراست بالا

نمایشگر 16K سونی

یکی از گزینه‌هایی که سونی در اختیار خریداران قرار می‌دهد، خرید این نمایشگر با رزولوشن 8K است. البته در صورت خرید نسخه 8K، این نمایشگر در سایز 10×6 متر برایتان تولید خواهد شد. اگر هم به همان مدل 16K علاقه دارید، بنابراین سایز این نمایشگر همان 12متر سینمایی خواهد بود.

بازگشت سونی به بازار گوشی‌های کامپکت با اکسپریا 5

قیمت‌های میلیون دلاری و تاریخ عرضه نامعلوم

نکته مهم درباره نمایشگر 16K سونی قیمت آن است. برای مثال نسخه 4K این محصول با قیمت 720 هزار دلار عرضه می‌شود. قیمت این محصول برای نسخه 16K نیز 5.8 میلیون دلار است.

البته شرکت سونی هنوز تاریخ دقیق عرضه این نمایشگر و قیمت هریک از مدل‌ها را به طور واضح اعلام نکرده است.

منبع: Maxim

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا