مایکروسافت

جزئیات پتنت جدید سرفیس تاشو مایکروسافت

از مدت‌ها پیش منابع مختلف اعلام کردند که مایکروسافت در حال کار بر روی سرفیس تاشو با دو صفحه نمایش مجزا است و هر از چندگاهی اطلاعات یا تصاویری جدید از پتنت‌های مایکروسافت در این زمینه منتشر می‌شود. حال طبق گفته کارشناسان، احتمالا در رخداد ماه آینده مایکروسافت، شاهد معرفی این محصول توسط مایکروسافت خواهیم بود یا حداقل شرکت یک تیزر کوتاه از این دیوایس را در جریان مراسم پخش خواهد کرد. اما جدا از معرفی این محصول، جزئیات پتنت جدید سرفیس تاشو مایکروسافت نشان می‌‌دهد که این شرکت پا را فراتر از تولید صفحه نمایش تاشو گذاشته و نوعی لولا طراحی کرده که با استفاده از مایع درون آن فشار روی قسمت‌های خم شونده نمایشگر را کاهش یافته و از طرف دیگر انعطاف‌پذیری نمایشگر افزایش پیدا می‌کند.

آیا تبلت‌های هیبریدی اپل و مایکروسافت جایگزین کامپیوترهای رومیزی می‌شوند؟

سرفیس تاشو مایکروسافت

این مایع در اطراف قسمت‌های خم شونده قرار می‌گیرد تا عمل خم شدن و حرکت در جهت‌های مختلف آسان‌تر صورت بگیرد. در تصاویر ثبت شده توسط مایکروسافت یک دیوایس با صفحه نمایش اولد انعطاف پذیر نشان داده شده که در طرف دیگر آن هم یک پنل نمایشگر جداگانه وجود دارد. مایکروسافت طی این چند سال همواره سعی در ابداع یک لولا منحصر به فرد برای این دستگاه بوده و شرکت در این پتنت توضیحات و جزئیات زیادی راجع به لولا این دیوایس ارائه داده است.

جزئیات پتنت جدید سرفیس تاشو مایکروسافت نشان می‌دهند که شرکت ایده‌های مختلفی برای جلوگیری از ورود ذرات به درون لولا این دیوایس مطرح کرده است. ورود ذرات خارجی به درون لولا مشکل اصلی سامسونگ در تولید گلکسی فولد بود که این کمپانی کره‌ای مجبور شد به عقب برگردد و راهی برای حل این معضل پیدا کند. ظاهرا مایکروسافت می‌خواهد از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند.

سرفیس تاشوی مایکروسافت در راه است؟

پتنت‌های مایکروسافت را جدی بگیریم

مایع درون لولا سرفیس تاشو

با اینکه پتنت‌های ثبت شده به معنای تولید قطعی این دیوایس‌ها نیستند اما فراموش نکنیم که پتنت‌های سرفیس استودیو به حقیقت تبدیل شدند و مایکروسافت آنها را به مرحله تولید رساند. همین مسئله موجب می‌شود تا پتنت‌های ثبت شده توسط این شرکت را خیلی جدی بگیریم. بعید است مایکروسافت در جریان رخداد ماه آینده در نیویورک از سرفیس تاشو رونمایی کاملی داشته باشد اما احتمالا شاهد یک تیزر کوتاه از این محصول در جریان مراسم باشیم.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا