اپلتکنولوژی

مقایسه آیفون 11 و آیفون XR / کدام گوشی ارزان اپل مناسب است؟

رقابت ارزانترین مدلهای آیفون در سری X

مقایسه آیفون 11 و آیفون XR به نوعی مقایسه برای پیدا کردن بهترین گوشی ارزان اپل است.

اپل اواخر هفته گذشته آیفون 11 را به عنوان جایگزین آیفون XR معرفی کرد.

اگر به خاطر داشته باشید آیفون XR خط ارزان قیمت آیفون بود که سال گذشته به راه افتاد. حالا با معرفی آیفون 11 مدل قبلی یعنی آیفون XR هم با قیمت پایین‌تری در دسترس قرار دارد.

همین موضوع می‌تواند عاملی باشد تا برخی کاربران آیفون ارزان‌تری را انتخاب کنند پس پرسش این است فرق بین آیفون 11 و آیفون XR در چیست؟

این مطلب در همین زمینه است.

آیفون XR

آیفون XR نخستین بار سال گذشته معرفی شد و اپل آن را در کنار آیفون XS و آیفون XS Max عرضه کرد. اپل در آنجا یک آیفون ارزان بدون حاشیه ( صفحه نمایش ) ارایه کرد.

آیفون XR دارای صفحه نمایش LCD از جنس Liquid Retina با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل و 326 پیکسل در اینچ است. نکته اصلی اختلاف این ‌آیفون و مدلهای گرانتر در داشتن ال سی دی به جای LED است.

آیفون XR دارای یک تک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی است در حالی که در آیفون 11 شاهد یک جفت دوربین پشتی هستیم. البته اپل ویژگی‌های عکاسی پرتره و HDR هوشمند را هم در نرم‌افزار دوربین آیفون XR  قرار داده تا کاربران از این جهت احساس کمبود نکنند.

آیفون XR

البته ویژگی‌های زوم اپتیکال و ویژگی عکاسی شب Night Mode در آیفون XR  قرار ندارد.

دوربین جلویی آیفون XR  یک دوربین 7 مگاپیکسلی است که از ضبط ویدیو با کیفیت 1080p پشتیبانی می‌کند و قادر به ضبط با کیفیتهای 30 و 60 فریم بر ثانیه است.

آیفون XR از ویژگی لمس سه بعدی یا 3D Touch بهره نمی‌برد البته اپل کلا این تکنولوژی لمس سه بعدی را در آیفونهای جدید خود یعنی آیفون 11 و آیفون 11 پرو هم دیگر به کار نگرفته است.

پردازنده این آیفون A12 Bionic است. زمان مکالمه آن 25 ساعت است و باتری آن برای کار تا 15 ساعت اینترنت گردی و 16 ساعت تماشای ویدیو قدرت دارد. همچنین ظرفیت باتری برای گوش دادن به موسیقی 65 ساعت است.

باتری این گوشی طی 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود اما برای شارژ سریع باید یه شارژر 18 واتی جداگانه خریداری کنید.

اپل با معرفی آیفون 11 حالا قیمت آیفون XR  با ظرفیت 64 گیگابایت را به 599 دلار کاهش داده که این به معنای 150 دلار کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی این گوشی است.

البته قیمت آیفون XR  با ظرفیت 128 گیگابایت 649 دلار است. این گوشی دیگر نسخه 256 گیگابایت ندارد.

آیفون XR در شش رنگ موجود است سفید، مشکی، آبی، ذغالی، زرد و قرمز.

آیفون 11

از نظر چهره جلویی آیفون XR  بسیار شبیه آیفون 11 است یک صفحه نمایش 6.1 اینچی شیشه‌ای و بدنه آلومینیومی.

از نظر پشت اما جایگاه مربعی روی آیفون 11 کاملا آن را متمایز کرده و لوگوی اپل هم وسط قرار گرفته است.

آیفون 11

در آیفون 11 دیگر نام iPhone هم بر پشت صفحه دیده نمی‌شود در مقابل استاندارد IP68 که نمایانگر مقاومت گوشی تا عمق 2 متر برای مدت 30 دقیقه است به این گوشی اضافه شده است.

صفحه نمایش آیفون 11 با آیفون XR تفاوتی ندارد. همچنان یک صفحه نمایش از نوع ال سی دی و Liquid Retina با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل. احتمالا خوب بود  اپل صفحه نمایش این گوشی جدید را OLED می‌کرد اما به نظر می‌رسد اینکار قیمت آن را هم افزایش می‌داد.

دوربین در آیفون 11 جایی است که این گوشی را نسبت به آیفون XR  متمایز می‌کند. آیفون 11 دارای یک جفت دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی واید  و الترا واید است. این بدان معنی است که آیفون 11 میتواند تا دو برابر زوم بک کند.

پردازنده آیفون 11 از نوع A13 Bionic و نسل سوم Neural Engine است. این پردازنده حالا قادر به پشتیبانی از ویژگی‌های پردازش تصویری بهتر برای این دوربین از جمله Smart HDR بهبود یافته و همچنین Deep Fusion است.

ویژگی Deep Fusion قرار است در پاییز امسال عرضه شود یک ویژگی مبتنی بر یادگیری ماشینی که بر اساس پردازش پیکسل به پیکسل عکسها انجام می‌گیرد و قادر به ارایه تصاویری بهتری است.

اپل همچنین در رقابت با گوگل ویژگی Night Mode یا عکاسی در شب را هم به این گوشی اضافه کرده که البته چون هنوز دقیق توسط کاربران تست نشده نمیتوان گفت که کدام بهتر است اما اپل می‌گوید که تکنولوژی این شرکت به طور خودکار روی عکسها و در موقعیتهای کم نور فعال می‌شود.

اپل میگوید که ویژگی پرتره در اپلیکیشن دوربین این شرکت هم بهبود یافته است.

اپل دوربین جلویی این موبایل را هم به لنز 12 مگاپیکسلی ارتقا داده که حالا از ویژگی ضبط فیلم با کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند و قادر به ضبط با سرعتهای 30 و 60 فریم بر ثانیه هم هست.

درباره مقایسه آیفون 11 و آیفون XR باید بگوییم ظرفیت باتری آیفون 11 نسبت به آیفون XR در حدود 1 ساعت افزایش پیدا کرده و شامل 17 ساعت پخش ویدیو، 10 ساعت استریم ویدیو و 65 ساعت پخش موسیقی است.

آیفون 11 هم همانند نسل قبلی اش قادر به شارژ تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ است اما در اینجا هم شما نیاز به خرید یک شارژر 18 واتی جداگانه هستید.

آیفون 11 از نسل پنجم یا 5G پشتیبانی نمی‌کند اما اپل میگوید که این گوشی به ویژگی ال تی ای کلاس گیگابیتی مجهز است که اتصال از طریق LTE را به شکل قابل توجهی بهبود می‌دهد.

این گوشی جدید اپل همچنین از وای فای نسل ششم پشتیبانی می‌کند.

در مقایسه با با آیفون XR اپل کمی از قیمت آیفون 11 در هنگام عرضه کاسته و نسخه 64 گیگابایتی این گوشی را به قیمت 699 دلار و نسخه 128 گیگابایتی آن را به قیمت 749 دلار عرضه می‌کند.

آیفون 11 در شش رنگ عرضه می‌شود.

کدام را بخرم؟ آیفون XR یا آیفون 11 ؟

برگردیم به مقایسه آیفون 11 و آیفون XR .

آیفون XR بهترین گزینه برای کسانی استکه می‌خواهند یک آیفون جدید با دیزاین سری X و البته با قیمت ارزان در اختیار داشته باشند.

جدا از ویژگی‌های جدید دوربین، پردازنده جدید A13 Bionic و رنگهای جدید همچنان می‌توان به تمام اکوسیستم اپل با این آیفون دسترسی داشت.

مقایسه آیفون 11 و آیفون XR

آیفون 11 اما چیزی بین آیفون XR و آیفون 11 پرو است. اگر به برخی امکانات مثل زوم اپتیکال و night Mode اهمیت میدهید پس بهتر است آیفون جدیدتر را بخرید به خصوص که تقاوت قیمتی آن 100 دلار است.

همچنین گر نیاز به 256 گیگابایت فضا دارید آیفون 11 گزینه مناسب شماست ( اگر نمیخواهید به اندازه آیفون 11 پرو هزینه کنید )

در حال حاضر برای بسیاری از کاربران آیفون XR ارزانترین و بهترین آیفون در بازار است با قیمت 599 دلار و احتمالا این قیمت در برخی از رویدادهای حراجی و یا در جریان فصل تعطیلات از این هم ارزان تر خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از آی تی ایران. واقعا مطلب خوبی بود. میشه من رو راهنمایی کنین که آیفون 11 رو از کجا بخرم. الان کل بازار بسته هستش. بهم گفتن فروشگاه هاکان موبایل خوبه . اما من هیچ شناختی از این فروشگاه ندارم. لطفا من رو راهنمایی کنین.

      1. متاسفانه سايت ديجي كالا از نظر من خوب نيست چون به احتمال ٥٠٪؜ رنگ گوشيتون رنگ دلخواهتون نميياد و اين اتفاق براي دوستم افتاده بنابرين يه كم صبر كنيد تا مغازه ها باز شن و از خود مغازه به صورت حضوري بخريد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا