تکنولوژی

تولید کالسکه بچه برقی توسط مهندسان بوش

شرکت آلمانی بوش از یک کالسکه برقی جدید رونمایی کرد که از دو موتور الکتریکی برای جلو بردن و حرکت کالسکه بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که عزم شرکت‌ها برای حرکت به سمت تولید محصولات الکتریکی جدی‌ست و علاوه بر خودروها، موتورسیکلت‌ها و اسکوترها، اکنون نوبت به کالسکه بچه رسیده تا به لطف برخورداری از موتورهای الکتریکی، والدین را از هل دادن آن بی‌نیاز کنند.

شرکت بوش نیز که برندی شناخته‌شده در سطج جهان محسوب می‌شود، در این زمینه پیشگام شده و از دانش مهندسان خود برای تولید کالسکه بچه الکتریکی استفاده کرده است. با این محصول جدید، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین یعنی هل دادن کالسکه بچه بویژه در مسیرهای سربالایی رفع خواهد شد.

البته فقط دو موتور الکتریکی در این کالسکه تعبیه نشده و مهندسان بوش، از سنسورهایی نیز برای تشخیص حرکت در مسیرهایی با شیب زیاد استفاده کرده که می‌توانند در مواقع لزوم ترمز و کالسکه را متوقف کنند.

از دیگر ویژگی‌های امنیتی این کالسکه برقی می‌توان به قابلیت متوقف کردن کالسکه در شرایطی است که فرد کنترل آن را از دست می‌دهد. باتری تعبیه‌شده در دل این کالسکه، قادر است با یک بار شارژ انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافتی حدود 15 کلیومتر را تامین و به موتورها تزریق کند که می‌تواند برای خانواده‌ها بسیار قابل‌توجه باشد.

گفته می‌شود که شرکت بوش قصد ندارد تا این کالسکه برقی را تحت برند خود عرضه کند، بلکه قرار است شرکت سوئدی Emmaljunga با فرارسیدن سال 2020، آن را در بازار به فروش برساند. متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این کالسکه برقی منتشر نشده، ما نباید انتظار داشت که با قیمت پایینی عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا