خودرو

انتشار تصاویری از داخل کابین خودروی الکتریکی پورشه تایکان

شرکت پورشه به‌تازگی تصاویری را از داخل کابین جدیدترین اتومبیل تمام‌الکتریکی خود تحت عنوان تایکان منتشر کرد که می‌تواند هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند.

این خودرو را باید یکی از مهم‌ترین محصولات شرکت مادر یعنی فولکس واگن برای حضوری قدرتمند در بازار نوظهور خودروهای الکتریکی و دست کشیدن از محصولات دیزلی این شرکت بزرگ دانست. و اما در خصوص تایکان باید گفت که تصاویر نشان می‌دهند که مهندسان پورشه، بیش از همه، توجه خود را به تعبیه نمایشگرها در این خودرو معطوف کرده‌اند.

البته این مساله چندان هم عجیب نیست چرا که سایر محصولات این شرکت نیز به نمایشگرهای لمسی و پنل‌های حساس به تاچ مجهزند. با این‌حال، این خودرو از این منظر، یک از بقیه جلوتر است به طوری که از سه نمایشگر بر روی داشبورد و دو پنل لمسی برای کنترل مواردی همچون دما و جابجایی هوا بهره می‌برد.

در خصوص نمایشگرها باید گفت که نمایشگر صفحه آمپر دیجیتالی از ابعاد 16.8 اینچی برخوردار است و به لطف طراحی منحنی، راننده می‌توانند به راحتی اطلاعات موجود بر روی آن را بدون کوچک‌ترین مشکلی مشاهده کند.

یک نمایشگر 10.9 اینچی مرکزی نیز در کابین تایکان تعبیه شده که امکان اعمال تنظیمات دلخواه و یا کار با اپلیکیشن اپل موزیک را برای راننده فراهم می‌کند. نمایشگر سوم اما که ویژگی برجسته تایکان محسوب می‌شود، در مقابل صندلی سرنشین جلو تعبیه شده که البته هنوز اطلاعاتی در این زمینه از سوی پورشه منتشر نشده است.

پورشه از طریق پنل لمسی که در کنسول مرکزی تعبیه کرده، امکان اعمال تغییرات مدنظر را در بخش‌های مختلف خودرو برای راننده و همچنین سرنشین فراهم می‌کند. این پنل را در خودروهای پاناراما و کاین نیز شاهد بودیم.

این پنل لمسی 8.4 اینچی از بازخوردهای هپتیک برخوردار است که کاربر می‌تواند از ثبت تاچ‌های خود مطمئن شود. پنل دیگر 5.9 اینچی بوده و می‌تواند به قسمت پشتی کنسول مرکزی و برای سرنشنینان صندلی پشتی اضافه شود.

ایو وان‌هالتن، مدیر طراحی داخلی خودروهای پورشه در کنفرانس خبری این شرکن عنوان کرد که سعی شده تا  فضای داخلی تایکان کمتر، شلوغ باشد و از دکمه‌های فیزیکی کمتری نسبت به دیگر مدل‌های این شرکت استفاده شده است.

پورشه همچنین در نظر دارد تا سیستم دییجیتالی صوتی را در این خودرو تعبیه کند که با گفتن عبارت Hey Porsche» فعال خواهد شد. پورشه تایکان با قیمت پایه 90 هزار دلار به فروش خواهد رفت. در این خودرو از تکنولوژی باتری 800 ولتی استفاده شده که از فناوری شارژ سریع 350 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و قادر است با یک بار شارژ، چیزی بین 320 تا 480 کیلومتر را بپیماید.

طبق اعلام پورشه، جزییات کامل این خودرو در تاریخ 4 سپتامبر منتشر خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا