اپلگوگل

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

گوگل و اپل با اندروید و iOS، بازار پلتفرم‌های موبایلی را قبضه کرده‌اند و طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از 99 درصد از موبایل‌هایی که این روزها در بازار خرید و فروش می‌شوند، به یکی از این دو پلتفرم مجهز شده‌اند.

اما در میان کارشناسان و همچنین کاربران گوشی هوشمند، اختلافات زیادی بر سر این موضوع که کدامیک از این دو سیستم عامل، گزینه بهتری برای اسمارت‌فون‌ها هستند وجود دارد. اما بسیاری از فعالان عرصه آی‌تی و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند بر این باورند که علی‌رغم تمامی‌ویژگی‌های مثبتی که در iOS نهفته، اندروید پلتفرم بهتریست و برای این ادعای خود 5 دلیل زیر را مطرح کرده‌اند که در ادامه با آن‌ها اشنا خواهیم شد.

  • قابلیت Screen Pinning

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای قفل کردن گوشی بر روی یک برنامه خاص به منظور جلوگیری از دسترسی سایر کاربران، استفاده از قابلیت Screen Pinning است. به لطف این ویژگی، کاربر می‌تواند با خیال راحت، گوشی خود بدون هیچ‌گونه نگرانی در خصوص خروج از برنامه در حال اجرا، در اختیار دیگران قرار دهد.

برای استفاده از Screen Pinning می‌بایست در ابتدا آن را فعال کرد. در گوشی‌های مجهز به اندروید 9، می‌توان با مراجعه به بخش امنیت (Security) و فشار دادن بر روی دکمه مربعی‌شکل نویگیشن، اپلیکیشن‌های اخیر یا همان Recent Apps را مشاهده کرد. در این‌جا، با تپ کردن بر روی آیکون برنامه مورد نظر، عملیات پین کردن انجام خواهد شد.

  • قابلیت Split Screen

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

شاید یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اندروید برای کاربران، قابلیت Split Screen باشد. ویژگی کاربردی که با کمک آن صفحه نمایش گوشی را به دو قسمت تقسیم کرد و هر کدام را به اجرای نرم‌افزاری جداگانه اختصاص داد. البته باید توجه داشت که همه اپلیکیشن‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. برای استفاده از این ویژگی نیز باید روی دکمه نویگیشن پایین نمایشگر تپ کرد تا اپلیکیشن‌های اخیرا بازشده به نمایش درآیند که در این جا می‌توان به جابجایی اپلیکیشن‌ها به محل تعیین‌شده Split Screen، از این قابلیت بهره برد.

  • قابلیت Developer Options

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

به لطف این قابلیت، می‌توان به تمامی‌ویژگی‌های جذاب و ابزارهای مفید اندروید دسترسی پیدا کرد. بدین معی که کاربر می‌تواند با فعال کردن Developer Options به منوی پنهان اندروید و ویژگی‌هایی دست یابد که تا پیش از این، به آن‌ها دسترسی نداشت. فعال کردن این قابلیت نیز بسیار ساده است و می‌توان از طریق مراجعه به بخش‌های درباره (About)، سپس گزینه شماره بیلد (Build Number) و چندین بار ضربه زدن بر روی آن، این ویژگی را آماده به‌کار کرد.

  • جابجایی سریع میان اپلیکیشن‌ها

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

یکی دیگر از قابلیت‌های اندروید سوییچ کردن سریع میان اپلیکیشن‌هاست که این کار از طریق، دوبار ضربه زدن پیاپی بر روی دکمه نویگیشن مربعی شکل قسمت پایینی گوشی اجرا خواهد شد.

  • قابلیت Android Flags

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

اینن قابلیت که تحت عنوان «پرچم‌های اندروید» نیز شناخته می‌شود، در Developer Options تعبیه شده است. اکنون که با نحوه فعال کردن این ویژگی نیز آشنا شده‌اید، می‌توانید با مراجعه به این بخش، پرچم‌های اندروید را نیز فعال کنید.

اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که پرچم‌های اندروید چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که چیزی شبیه به قابلیت پرچم‌های کروم است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا به ویژگی‌هایی که هنوز به مرحله عرضه نهایی نرسیده‌اند، دسترسی داشته باشد.

و در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای کاربران اندروید، جالب توجه و کاربردیست، امکان کوچک کردن و جا دادن گوگل مپس در یک پنجره نسبتا کوچک شناور بر روی نمایشگر گوشی است.

پنج ویژگی اندروید که در iOS وجود ندارد

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا