آمازوناپلتکنولوژیگوگلمتا

استراق سمع اپل از فایل های ضبط شده در سیری

اپل نیز مکالمان کاربران دستیار سیری را شنود می‌کند

اوایل ماه جاری، فیسبوک دلیل بسیار قانع کننده‌ای به  1.3 میلیارد کاربر خود داد که اکانت‌های خود را در این شبکه اجتماعی حذف کنند. حالا نوبت اپل است که 1.4 میلیارد کاربر خود در سرتاسر دنیا را از خود نا امید کند.

مجله گاردین ماه گذشته مطلبی منتشر کرد مبنی بر اینکه اپل، پیمانکارانی استخدام کرده تا به فایل‌های ضبط شده کاربران در سیستم دستیار سیری، به صورت منظم گوش دهند. ظاهرا بعضی از این فایل‌ها شامل اطلاعات محرمانه‌ای از کاربران آیفون و آیپد بوده از جمله اطلاعات پزشکی و خصوصی کاربران.

حالا گزارش دیگری در Irish Examiner  منتشر شده که توضیح مفصل‌تری در این زمینه داده است.

در گزارش Irish Examiner  آمده:« پیمانکارانی درCork (ایرلند) وظیفه داشتند که هر کدام در هر شیفت، به بیش از 1000 فایل ضبط شده گوش دهند که این طرح ماه گذشته توسط اپل ملغی شد.»

Irish Examiner  که ادعا می‌کند این اطلاعات را از یکی از کارمندان این پروژه دریافت کرده، می‌گوید که این طرح به صورت کاملا ناگهانی توسط اپل متوقف شده و حدود 300 کارمند برای آن استخدام شده بودند. اپل فعلا در این باره هیچ اظهار نظری منتشر نکرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، فایل‌ها اکثرا به کاربران کانادایی، استرالیایی و انگلیسی تعلق داشته و کارمندان به دنبال گوش دادن به فایل‌ها، موظف بودند نحوه فعال سازی دستیار سیری را بررسی کرده و آنها را درجه بندی کنند.

ادعا شده که فایل‌ها به صورت ناشناس و کوتاه بوده‌اند و در برخی از فایل‌ها نیز اطلاعات شخصی توسط کاربر بیان می‌شده است.

اپل تنها شرکتی نیست که خبر شنود مکالمات کاربران دستیار هوشمندش، طی ماه‌های اخیر لو رفته است. آمازون، گوگل و فیسبوک نیز همگی ظاهرا در این زمینه فعالیت کرده‌اند. اما از اپل به عنوان شرکتی که ادعا می‌کند «امین حریم شخصی کاربران است»، چنین اقدامی بعید به نظر می‌رسید. اپل حتی در بخش قوانین و مقرارت خود مدعی است که حریم شخصی را به عنوان حقوق اولیه انسان‌ها می‌شناسد.

فیسبوک و گوگل باید جزییات الگوریتم‌های خود را فاش کنند

منبع: فوربز

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا