خودرو

فورد و رونمایی از دو شاسی‌بلند الکتریکی جدید در سال 2023

شرکت فورد که اخیرا خود را به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی اضافه کرده، از تصمیم خود برای رونمایی از خودروی شاسی‌بلند الکتریکی تا سال 2023 خبر داد.

این شرکت تاکنون تنها یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام مک وان را با الهام از خودروی موستانگ طراحی کرده و طبق آخرین گزارش‌ها، مهندسان فورد در حال ساخت دو مدل دیگر در کارخانه Flat Rock میشیگان این شرکت هستند.

هنوز جزییاتی در این رابطه منتشر نشده اما گفته می‌شود که از لحاظ طراحی و ابعاد، این دو خودرو شبیه به خودرو فورد اج و لینکلن ناتیلوس خواهند بود و مبتنی بر پلتفرم اختصاصی BEV این شرکت طراحی خواهند شد.

طبق گفته یک منبع خبری، قرار بود که این شاسی‌بلندهای الکتریکی در مکزیک تولید شوند اما احتمالا تصمیم مدیران فورد تغییر کرده و این دو محصول را در میشیگان تولید خواهند کرد. گفتنی است فورد اخیرا حدود 850 میلیون دلار برای بازسازی کارخانه میشیگان خود هزینه کرده است.

فورد از اظهارنظر در این رابطه خودداری و اعلام کرد که صحبت در خصوص آینده، مغایر با سیاست‌های این شرکت است. فورد بارها اعلام کرد که آینده از آن خودروهای الکتریکی خواهد بود و این شرکت نیز بر روی این اتومبیل‌ها تمرکز خواهد کرد.

با توجه به سرمایه‌گذاری گسترده فورد در این عرصه، به نظر باید در آینده منتظر خودروهای الکتریکی بیشتری از سوی این شرکت باشیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا