خودرو

همکاری فورد و فولکس‌واگن برای تولید خودروهای الکتریکی

شرکت خودروسازی فورد رسما اعلام کرد که قصد دارد تا از پلتفرم خودروهای الکتریکی شرکت فولکس‌واگن موسوم به MEB برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی خود استفاده کند. این دو شرکت همچنین قصد دارند تا با همکاری یکدیگر، خودروهایی مجهز به فناوری خودران Argo که از هوش مصنوعی بهره می‌برد، تولید و به بازار عرضه کنند.

البته فورد پیش‌تر نیز از تمایل خود برای حضوری قدرتمند در صنعت خودروهای الکتریکی خبر داده بود و اکنون با اعلام رسمی‌این خبر، برای رقبای خود خط‌ونشان کشید. فورد اعلام کرد که با سوار کردن پلتفرم MEB بر روی خودروهای خود قادر خواهد بود تا در سال 2023، اتومبیل‌های تمام الکتریکی خود را روانه خیابان‌های اروپا کند.

در حال حاضر، پلتفرم MEB در محصولات الکتریکی فولکس‌واگن استفاده می‌شود که البته هنوز هیچ یکی از این خودروها به بازار عرضه نشده‌اند. اگر شرکت e.Go Mobile AG آلمان را کنار بگذاریم، فورد به عنوان اولین شرکت خارجی لقب می‌گیرد که معماری MEB در خودروهای خود به کار برده است.

این شرکت امیدوار است که بتواند در طی یک دوره زمانی شش ساله، بالغ بر 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی را تولید کند. گفتنی است فولکس‌واگن از سال 2016، کار بر روی پلتفرم MEB را آغاز کرده و طبق پیش‌بینی‌های این شرکت، قرار است طی 10 سال آینده حدود 15 میلیون خودرو مجهز به این فناوری را به بازار عرضه کند. از جمله این خودروها می‌توان به ID BUZZ و I.D.3 اشاره کرد.

از طرفی دیگر، شرکت فولکس‌واگن حدود 2.6 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری هوش مصنوعی Argo اختصاص داده که از آن برای توسعه بیشتر اتومبیل‌های خودران استفاده خواهد شد. اکنون این دو شرکت قصد دارند تا در کنار یکدیگر، برای ارتقای بیشتر این فناوری تلاش و از آن در نسل جدید خودروهای الکتریکی خود استفاده کنند.

فورد و فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند که از این فناوری به صورت جداگانه برای تولید خودروهای الکتریکی خود بهره خواهند برد؛ اما هنوز هیچ جزییاتی در خصوص این خودروها از زبان مدیران این دو شرکت اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا