شبکه‌های اجتماعی

معرفی قابلیت کاربردی پیغام بی صدا در تلگرام

شبکه تلگرام ابتدای هفته جاری، گزینه «پیغام بی صدا» یا Silent Message را معرفی کرد و به آخرین نسخه برنامه خود افزود. این قابلیت، کاربردی به نظر می‌رسد و بد نیست که اپل نیز چنین امکانی در برنامه Messages خود اضافه کند.

چگونه اکانت تلگرام خود را رفع ریپورت کنیم؟

کاربران، به دلایل مختلف ممکن است بخواهند صدای نوتیفیکیشن‌ها(هشدارها) را روی گوشی خود غیر فعال کنند.

یکی از واضح‌ترین مواقع، هنگامی است که کاربر در جلسه یا قرار ملاقات به سر می‌برد یا در خانه یا سینما، فیلم می‌بیند. در اینگونه مواقع، عموما کاربران ترجیح می‌دهند که صدای دریافت نوتیفیکیشن‌ها را به طور کامل غیرفعال کنند. در آیفون، قابلیتی وجود دارد به نام  ( Do Not Disturb(DND که می‌توان فعال سازی آن را برنامه ریزی کرد مثلا هرشب، هنگام خواب یا هنگام رانندگی این قابلیت به صورت اتوماتیک فعال شده و دیگر پیغام یا هشداری دریافت نمی‌شود.

شرایط دیگری نیز وجود دارد که کاربر ممکن است ترجیح دهد صدای دریافت نوتیفیکیشن‌های یک گروه را غیر فعال کند. در این شرایط، دریافت نوتیفیکیشن، تنها برای قسمت‌های به خصوصی غیر فعال می‌شود. این قابلیت در اپل نیز وجود دارد که DND for Messages  نام دارد. DND for Messages ، یک ابزار کاربردی برای افرادی محسوب می‌شود که نمی خواهند گروهی را به طور کامل ترک کنند و تمایل دارند صرفا دریافت نوتیفیکیشن‌های آن را متوقف کنند.

اما شرایط دیگری نیز وجود دارد: مواقعی که کاربر، به عنوان فرستنده پیغام، نمی‌خواهد مزاحمتی برای دریافت کننده ایجاد کند. این دقیقا همان کاری است که گزینه Silent Message در تلگرام انجام می‌دهد. در این قابلیت، بدون توجه به تنظیمات دستگاه گیرنده، پیغام ارسال شده کاربر، صدایی ایجاد نمی‌کند. البته گیرنده همچنان می‌تواند نوتیفیکیشن دریافت پیغام را ببیند اما صدایی ایجاد نمی‌شود.

این قابلیت برای افرادی کاربرد دارد که مثلا می‌دانند طرف مقابل، سر کار است و نمی‌خواهند صدای پیغام، برای گیرنده مزاحمتی ایجاد کند. چنین قابلیت متمایزی، قطعا می‌تواند بین دوستان و افراد خانواده، کاربردهای فراوانی داشته باشد.

فرستنده برای ارسال پیغام بی صدا در تلگرام، می‌تواند روی دگمه «ارسال»، چند ثانیه فشار دهد تا این قابلیت فعال شود.

بسیاری از کاربران اپل معتقدند که این شرکت نیز باید قابلیت مشابهی برای برنامه پیغام رسان خود عرضه کند.

کشف جدید شرکت سیمانتک؛ آسیب‌پذیری واتس اپ و تلگرام در برابر هکرها

منبع: 9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا