تکنولوژی

از نینتندو سوییچ پرو چه می‌دانیم؟

مدتی می‌شود که شایعه شده شرکت نینتندو به روی مدلی جدید و قدرتمند از کنسول بازی سوییچ کار می‌کند.

خود شرکت نینتندو ، وجود کنسول جدید را تایید نکرده اما این محافظه کاری، در مورد محصولات پیشین این شرکت نیز سابقه داشته است. نینتندو قبلا در مورد معرفی مدل‌های نینتندو سوییچ لیت –  Nintendo Switch Lite یا نسخه نینتندو سوییچ جدید – Nintendo Switch نیز تا مدت‌ها محافظه کار بود و خبری اعلام نمی‌کرد.

اما خبرهای متنوع زیادی منتشر شده که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کنسول بعدی این شرکت می‌گویند.

سوییچ پرو چیست؟

در سال 2018، وال استریت ژورنال مقاله‌ای منتشر کرد که خبر از محصول جدید نینتندو سوییچ می‌داد. در این مقاله اعلام شده بود که شرکت نینتندو ، به روی دو دستگاه جدید از سوییچ کار می‌کند. بر اساس خبرهایی که در اینترنت منتشر شده، یکی از این دو مدل جدید، قدرتمندتر از مدل دیگر است و سوییچ پرو یا «Switch Pro» نام دارد.  شرکت ناینتندو از آن زمان، دو مدل سوییچ جدید و سوییچ لیت را معرفی کرده است. اما حدس و گمان‌ها پیرامون مدل قدرتمندتر سوییچ پرو، همچنان ادامه دارد.

اگر سوییچ پرو در حال توسعه باشد، به احتمال زیاد صفحه نمایش قدرتمندتر و قابلیت‌ها و امکانات ارتقا یافته خواهد داشت. این خبر برای گیمرهای حرفه‌ای و طرفدران این کنسول متفاوت گیمینگ، خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مشخصات کنسول سوییچ پرو

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت Sharp  قرار است پنل‌های صفحه نمایش IGZO  را برای مدل جدید کنسول‌های بازی نینتندو  ارائه کند.  نکته اساسی این صفحات نمایش این است که رزولوشن یا کیفیت تصویر بالاتری داشته و علاوه بر باریک بودن فوق العاده، انرژی زیادی نیز مصرف نمی‌کنند. با این وجود، نه شرکت شارپ و نه نینتندو فعلا اعلام نکرده‌اند که کدام مدل سوییچ قرار است به صفحات نمایش IGZO  مجهز شوند. بعید نیست که این سخت افزار، هم برای مدل پرو و هم دیگر مدل‌های در حال توسعه سوییچ مورد استفاده قرار گیرد. با وجود تکنولوژی جدید شارپ، شاهد ارتقا کیفیت تصویر فوق العاده در این کنسول های بازی خواهیم بود.

اولین نسخه نینتندو سوییچ، مجهز به صفحه نمایش هیبریدی با رزولوشن  1280X 720p بوده است که حتی تا میزان  1080p  پیکسل نیز می‌رسد و این در حالی است که رقبای نینتندو ، هم PS5  و هم Xbox Scarlett هر دو از کیفیت تصویر 8K پشتیبانی می‌کنند. قاعدتا تولید یک مدل قدرتمندتر از سوییچ، نباید زمان زیادی ببرد اما در هر صورت رقابت با شرکت‌های قدری همچون سونی و مایکروسافت حقیقتا  چالش سختی محسوب می‌شود.

با وجود تکنولوژی شارپ، احتمالا شاهد صفحه نمایشی خواهیم بود که می‌تواند کیفیت تصویری به مراتب بهتر نسبت به گذشته ارائه دهد. اما در هر صورت باید منتظر ماند و دید که برنامه‌های شرکت نینتندو به چه شکل پیش می‌رود و چه تصمیمی می‌گیرد.

اولین نسخه نینتندو سوییچ به تراشه پردازنده Nvidia Tegra X1 مجهز است که هنگام عرضه کنسول هیبریدی این شرکت، از رده خارج محسوب می‌شد.  ظاهرا شرکت انویدیا در حال ارتقای این پردازنده است و پیش‌بینی می‌شود که این کار را برای مدل سوییچ پرو انجام می‌دهد. با وجود چنین ارتقایی، دستگاه سوییچ عمر طولانی‌تر داشته و علاوه بر سرعت بالاتر، عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. برخی نیز حدس زده‌اند که این ارتقاها برای بالابردن امنیت و ضد هک کردن دستگاه است. فعلا باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه چه خواهد شد.

تاریخ عرضه سوییچ پرو

همانطور که قبلا گفتیم، نینتندو هنوز خبر رسمی درباره برنامه‌هایش پیرامون مدل سوییچ پرو اعلام نکرده اما اگر خبرها درست از آب در بیاید احتمالا این محصول در اواسط یا اواخر سال 2020 عرضه می‌شود.

قیمت سوییچ پرو

با توجه به قیمت محصولات کنونی شرکت نینتندو، مدل سوییچ پرو احتمالا بیش از 300 دلار قیمت خواهد داشت. احتمالا رقمی بین 350 تا 450 دلار مناسب باشد.

از سوییچ پرو چه چیزی انتظار داریم؟

کنسول نینتندو سوییچ، محبوبیت زیادی دارد اما بدون شک این محصول جای پیشرفت زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از قابلیت‌های مورد انتظار برای مدل جدید این کنسول اشاره می‌کنیم.

عمر بهتر باتری

هر دو محصول  Switch Lite و مدل جدید new Switch، باتری بهتر و ارتقا یافته‌تری  دارند. پیش‌بینی می‌شود که این روند در مدل جدید پرو نیز دیده شود. این دستگاه حداقل باید بتواند به مدت 5 ساعت گیم اجرا کند تا کاربران را راضی نگه دارد.

زمان اجرای سریع‌تر

البته لازم به ذکر است که سوییچ، سرعت دانلود و اجرای پایینی ندارد اما از آنجاییکه محصولات مشابه دیگر رقبا مانند ایکس باکس و پلی استیشن بسیار پر سرعت و سریع هستند، کاربران کنسول نینتندو نیز توقع دارند که قابلیت‌های هم سطحی ببینند.

رزولوشن بهتر

کنسول‌های دیگر بازار، رزولوشنی حداکثر تا 8K ارائه می‌دهند و انتظار می‌رود که کنسول جدید نینتندو نیز همین امکانات را ارائه کند. انتظار داریم دستگاه جدید حداقل 4K رزولوشن تصویر داشته باشد.

رنگ‌های بیشتر دسته‌های  Joy-Con

دسته‌های کنونی  Joy-Con دستگاه سوییچ، رنگ‌های روشنی دارند اما بازهم جای ارائه رنگ‌های بیشتر نیز هست. رنگ‌های خنثی مثلا مناسب به نظر می‌رسد مثل آبی ملوانی یا قرمز. اکثر گیمرهای حرفه‌ای نینتندو بدشان نمی‌آید که گزینه‌هایی با طراحی متنوع‌تر در اختیار داشته باشند.

منبع :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا