موبایل

گوشی‌های جدید شیائومی با نور خورشید شارژ خواهند شد؟

اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی جدید متعلق به شیائومی فاش شده که نشان می‌دهد این شرکت چینی به دنبال ساخت گوشی‌هایی مجهز به پنل خورشیدی است که می‌توان از آن برای تامین شارژ مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه را استفاده کرد.

این طرح در سال 2018 توسط شیائومی ثبت شد و مطابق با آنچه در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، از یک پنل خورشیدی در قسمت پشتی گوشی استفاده می‌شود که نور را جذب و آن را تبدیل به انرژی الکتریسیته می‌کند.

نمایشگر این گوشی تمامی‌قسمت جلویی را در برگرفته و هیچ اثری از دوربین سلفی در این قسمت مشاهده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد تا این دوربین را در زیر نمایشگر تعبیه کند؛ این فناوری اخیرا مورد استقبال قرار گرفته و چندی پیش نیز شرکت اوپو اولین گوشی مجهز به چنین فناوری را معرفی کرد.

اگر خاطرتان باشید، شیائومی در ماه ژوئن امسال ویدیویی را در همین رابطه منتشر و اعلام کرد که مهندسان این شرکت در حال کار بر روی فناوری استفاده از دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش گوشی هستند. اگرچه این پنل خورشیدی در قسمت پشتی گوشی جای می‌گیرد، اما همچنان فضای کافی برای تعبیه دوربین‌های چندگانه در این قسمت وجود دارد.

استفاده از پنل‌های خورشیدی در گوشی‌های هوشمند مزیت‌های خاص به خود را دارد. برای مثال، دیگر نگرانی بابت خالی شدن شارژ باتری در موقعیت‌هایی که نیاز به استفاده از گوشی هست، وجود نخواهد داشت. البته هنوز جزئیات این طراح اعلام نشده و مشخص نیست که پر شدن شارژ، چه مقدار زمان خواهد برد.

اگرچه ایده شیائومی می‌تواند تحولی بزرگ را در این صنعت ایجاد کند، اما این ایده چندان هم جدید نیست. سامسونگ در سال 2009 از دو گوشی مجهز به پنل خورشید رونمایی کرد. یکی از این مدل‌ها، Guru E1107 نام دارد که با یک ساعت آفتاب گرفتن، می‌توانست انرژی مورد نیاز برای 5 تا 10 دقیقه مکالمه را تامین کند. این گوشی برای کاربران کشورهای توسعه‌نیافته که به برق دسترسی ندارند، طراحی شده بود.

مدل بعدی Blue Earth S7550 نام داشت که علاوه بر یک باتری 1080 میلی‌آمپری از پنل خورشیدی نیز بهره می‌برد که قادر بود همانند مدل قبلی، با یک ساعت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، انرژی 5 تا 10 دقیقه مکالمه را تامین کند.

در سال 2010 نیز شرکت ال‌جی، کاوری را برای گوشی Pop GD510 تولید کرد که به یک پنل خورشیدی مجهز بود.

گوشی‌های جدید شیائومی با نور خورشید شارژ خواهند شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا