موبایل

رونمایی از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار شرکت اوپو در جریان رویداد MWC شانگهای 2019 از اولین گوشی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر رونمایی کرد.

استفاده از نمایشگرهای تمام‌صفحه در سال‌های اخیر به رویه‌ای در میان تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و حتی اخیرا بسیاری از میان‌رده‌ها نیز مجهز به چنین نمایشگرهایی تولید و روانه بازار شده‌اند. اما دوربین سلفی گوشی‌ها و محل قرارگیری آن، مانع از آن می‌شد تا این نمایشگرها به صورت یکپارچه و یک‌دست طراحی شوند.

اینجا بود که برخی شرکت‌ها، بهترین راه‌حل را تعبیه این دوربین در زیر نمایشگر دیدند. البته روش‌های دیگری نیز برای رهایی از شر این دوربین امتحان شد اما هیچ‌کدام نتیجه مورد انتظار را به دنبال نداشتند.

اما اوپو امروز با معرفی اسمارت‌فونی مجهز به دوربین زیر نمایشگر نوید تغییراتی اساسی را در نسل جدید گوشی‌های هوشمند داد. به گفته این شرکت، بخشی از نمایشگر این گوشی که روی لنز دوربین قرار دارد، از ماده‌ای بسیار شفاف و منحصربه‌فرد تشکیل شده که از ساختار پیکسلی باطراحی‌شده بهره می‌برد.

دوربین تعبیه‌شده در زیر نمایشگر نیز در نوع خود، خاص است به طوری که از دیافراگم باز، سنسور بزرگ و اندازه پیکسل بزرگ‌تر برای جلوگیری از شکست نور برخوردار است.

غالبا دوربین گوشی‌های هوشمند، زمانی که نور از طریق اپتیک‌ها به سنسور برخورد می‌کند، عکس را ثبت می‌کند اما وقتی که جسمی‌در بالای سنسور قرار بگیرد، ممکن است تصویر تار شود. در همین رابطه، اوپو گفته که از سه الگوریتم برای ارتقای عملکرد دوربین و رفع مشکلاتی از این دست استفاده کرده است.

این الگوریتم‌ها شامل الگوریتم تعادل نور سفید یا همان White Balance، الگوریتم HDR و الگوریتم Haze Removal می‌شوند که هر کدام با اعمال تغییراتی در رنگ، نور و میزان شارپ بودن، منجر به بهبود کارکرد دوربین سلفی خواهند شد.

متاسفانه هیچ‌گونه جزییاتی در خصوص مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده و معلوم نیست که چه زمانی و با چه قیمتی، شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.

گوشی اوپو مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا