سامسونگ

سامسونگ، برترین تولیدکننده گوشی در سه ماهه دوم 2019

شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2019 میلای، سامسونگ توانست بالاتر از دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، محصولات بیشتری را در بازار به فروش برساند.

در این گزارش آمده است که علی‌رغم افت نسبی میزان فروش گوشی در این بازه زمانی، شرکت‌های سامسونگ و هواوی توانستند فروش و سهم بیشتری را از بازار اسمارت‌فون‌ها از آن خود کنند. این مرکز نوشت که فروش گوشی‌ها با کاهش 2.6 درصدی همراه بود اما سامسونگ، رشدی 1.9 درصدی را تجربه کرد.

در خصوص عملکرد دیگر شرکت‌ها نیز باید گفت که شرکت هواوی، 1.7 درصد رشد فروش و اپل نیز 0.7 درصد افت فروش را تجربه کرد. در مجموع، سامسون بالغ بر 76.3 میلیون گوشی را در سه ماهه دوم 2019 به فروش رساند و این رقم برای هواوی و اپل به ترتیب برابر با 58.7 و 38 میلیون دستگاه عنوان شد.

در این میان، شرکت‌های شیائومی‌و اوپو نیزدر رده‌های بعدی قرار گرفتند که سهم هر کدام برابر با 9.4 و 8.7 درصد عنوان شد. اگرچه فروش گوشی‌های شیائومی‌با رشد اندکی همراه بود، اما اوپو همانند اپل با افت فروش دست‌وپنجه نرم کرد.

بررسی‌های شرکت Countrpoint نیز از وضعیت بازار نشان می‌دهد که سامسونگ چیزی حدود 20 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و به دنبال آن شرکت‌های هواوی با 16 درصد و اپل با 10 درصد قرار دارند.

نکته جالب در این گزارش‌ها این است که شرکت HMD Global که فروش گوشی‌هایی با برند نوکیا را بر عهده دارد، توانست در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، رشدی 20 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در فروش محصولات خود تجربه کند.

فروش محصولات شرکت‌های لنوو و ویوو نیز با رشد قابل‌توجهی همراه بود، اما ال‌جی همچنان حال و روز خوشی ندارد و نتوانسته گوشی‌های خود را در دل خریداران جا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا