عکاسی

دوربین جدید RX100 VII سونی با سنسور جدید و عملکردی سریع‌تر معرفی شد

شرکت سونی امروز عضوی جدید تحت عنوان RX100 VII را به جمع دوربین‌های کامپکت خود اضافه کرد. محصولی که درواقع، اولین مدل از سری RX100 به حساب می‌آید که به یک درگاه میکرفون بیرونی مجهز شده است.

این دوربین از حالت‌های عکاسی سریع و قابلیت فوکوس خودکار ارتقایافته بهره می‌برد و یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS و نسل جدید پردازنده تصویری BIONZ X را در دل خود جای داده است.

دوربین RX100 VII همانند مدل قدرتمند A9 این شرکت قادر است با نرخ 20 فریم بر ثانیه با فوکوس خودکار عکاسی کند. همچنین در این دوربین قابلیتی جدید به نام Single Burst Shooting مشاهده می‌شود که برای ثبت عکس از سوژه‌های در حال حرکت سریع، به کار می‌آید و با زدن روی دکمه شاتر، هفت عکس از سوژه را ارائه می‌دهد. این عکس‌ها را می‌توان با توجه به ماهیت عملی که قصد عکاسی از آن را دارید، با یکی از سرعت‌های 30، 60 و 90 فریم بر ثانیه ثبت کرد. سپس از میان عکس‌های گرفته شده، کاربر می‌تواند بهترین نمونه را انتخاب نماید.

قابلیت فوکوس خودکار در دوربین RX100 VII نیز نسبت به نمونه‌های قبلی ارتقا یافته به طوری که در این دوربین 357 نقطه فوکوس خودکار تشخیص فاز  و 425 نقطه فوکوس خودکار تشخیص کنتراست وجود دارد که تقریبا تمامی‌میدان دید را پوشش می‌دهد.

دوربین RX100 VII قادر است محاسبات فوکوس خودکار را 60 بار در دقیقه انجام دهد. این محصول همچنین به قابلیت ردیابی چشم لحظه‌ای و تشخیص چشم لحظه‌ای مجهز است و در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری کار کرده و حتی بر روی حیوانات نیز عمل می‌کند.

در خصوص قابلیت‌های فیلمبرداری این دوربین باید گفت که RX100 VII می‌تواند فیلم‌های 4K را که از کیفیت و وضوح بالایی برخوردارند، ثبت کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به ارتقای لرزشگیر اپتیکال، ضبط ویدیو به صورت عمودی، فیلمبرداری حرکت آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه، لنز زایس با دیافراگم f2.8/4.5،نمایشگر باقابلیت جمع شدن، منظره‌یاب الکترونیکی، وای‌فای، بلوتوث و ورودی 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد.

قیمت این دوربین برابر با 1200 دلار تعیین شده و قرار است از ماه آینده میلادی به بازار عرضه شود.

دوربین جدید RX100 VII سونی با سنسور جدید و عملکردی سریع‌تر معرفی شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا