تکنولوژی

اپل در تلاش برای عرضه هدست واقعیت ترکیبی جدید با قابلیت ردیابی صورت

اپل به‌تازگی پتنتی را مربوط به یک هدست مبتنی بر فناوری واقعیت ترکیبی به ثبت رسانده که این هدست با داشتن حسگرهایی خاص، قادر است حالات صورت، چشم‌ها و دست‌های کاربران را دریابی کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این پتنت در ماه مارس 2019 ارائه شد و در کنار طرح‌های اپل برای ورود به دنیای واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده جای می‌گیرد. به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا فناوری واقعیت افزوده را از گوشی‌های موبایل به عینک‌های هوشمند و هدست‌ها منتقل کند.

پتنت مذکور تحت عنوان Display System Having Sensors ثبت شده که شامل نمایشگری است که بر روی سر کاربر قرار می‌گیرد و مجموعه‌ای از چند دوربین و حسگر را به منظور ردیابی محیط بیرونی در خود جای داده است. همچنین، از سنسورهای متفاوتی در این هدست استفاده شده که می‌تواند چشم‌ها را ردیابی کند.

این چیدمان در کنار هم، تصویر سه‌بعدی مجازی را ارائه می‌دهند که مبتنی بر جهان واقعی است. گفتنی است این هدست می‌تواند به سنسورهای ردیابی دست‌ها، حسگرهای شناسایی میزان نور محیط، سنسورهای ردیابی ابروها و سنسورهای ردیابی حرکات دهان و فک مجهز شود.

با این حساب، می‌توان گفت که اپل تولید هدستی را در سر می‌پروراند که با دیگر هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده متفاوت است و می‌تواند تجربه متفاوتی را برای کاربران به ارمغان آورد. سنسورهای ردیابی ابر و فک می‌توانند امکان تولید آوتارهای انیوجی و مموجی را برای کاربران فراهم کنند.

همانطور که می‌دانید فیسبوک نیز در حال ساخت هدست‌های واقعیت مجازی است که می‌تواند حالت‌های چهره را شناسایی و از آن‌ها برای ساخت آواتارهای مجازی استفاده کند.

البته هنوز مشخص نیست که این پتنت به خط تولید شرکت اپل راه خواهد یافت یا خیر؛ از این‌رو باید منتظر ماند خبرهای بعدی در روزهای آتی را دنبال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا