تکنولوژی

اپل، برترین شرکت حوزه فناوری از نگاه مجله فورچون

مجله معتبر فورچون جدیدترین فهرست از 500 شرکت برتر دنیا را منتشر و اعلام کرد شرکت اپل همچنان در میان فعالان عرصه فناوری یکه‌تازی می‌کند.

فورچون طبق رسم هر ساله خود، 500 شرکت برتر دنیا در سال 2019 را در قالب فهرست Fortune Global 500 و بر اساس فاکتورهای مختلفی اعم از فروش، سود و قیمت بازار معرفی کرده که نتیجه کمی‌ غافلگیرکننده بود. بر اساس این لیست و برای اولین بار، تعداد شرکت‌های چینی بیشتر از شرکت‌های آمریکایی بود.

در دنیای فناوری نیز اپل هم‌چنان در صدر قرار دارد که در رده یازدهم 500 شرکت برتر جای گرفته است. به دنبال آن، شرکت‌های سامسونگ و شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت را می‌بینیم که این دو نیز به ترتیب رده‌های پانزدهم و سی‌وهفتم این رده‌بندی را از آن خود کرده‌اند.

جالب‌تر آن‌که شرکت شیائومی‌توانست برای اولین بار خود را در جمع 500 شرکت برتر دنیا جای دهد و رتبه 468 را به خود اختصاص دهد. اگرچه شرکت‌های مایکروسافت، هواوی و سونی نیز در این فهرست مشاهده می‌شوند، اما در میان شرکت‌های تکنولوژیکی، BBK Electronics رتبه‌ای را از آن خود نکرد. این شرکت مالک برندهای اوپو، ویوو و وان‌پلاس است.

با توجه به فهرست فورچون، 10 شرکت برتر دنیای فناوری بعد از اپل و سامسونگ، به ترتیب شرکت‌های آلفابت، هوآوی، سونی، ال‌جی، نوکیا و شیائومی‌هستند که البته شرکت نوکیا تحت عنوان Network and Communications Equipment ثبت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا