مایکروسافت

مایکروسافت تراشه‌های AMD و ARM را برای محصولات سرفیس خود تست می‌کند

شرکت مایکروسافت در حال تست و بررسی استفاده از تراشه‌های ساخت شرکت‌های AMD و ARM برای محصولات سری سرفیس خود است.

چند وقتی‌ست که مایکروسافت از تراشه‌های شرکت اینتل برای محصولات خود استفاده می‌کرد. البته در سال‌های نه‌چندان دور نیز برخی از چیپ‌های شرکت ARM را می‌شد در گجت‌های این شرکت مشاهده کرد. اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت اخیرا نتوانسته با اینتل به توافق برسد و به دنبال جایگزینی برای این شرکت است.

از آن‌جایی که شرکت‌های ARM و AMD نیز در این زمینه فعالیت دارند، می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مایکروسافت باشند. اخیرا گزارش شده که ردموندی‌ها در حال تست چیپست‌های Picasso شرکت AMD برای استفاده در نسل جدید لپ تاپ‌های خود است.

برخی منابع خبری نیز از تصمیم مایکروسافت برای استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون برای مدل سرفیس پرو جدید خبر داده‌‎اند. در این میان، احتمالا شاهد تعبیه محصولات شرکت ARM نیز در دل لپ تاپ‌های مدل پرو مایکروسافت خواهیم بود.

گفته می‌شود که مایکروسافت امسال محصول جدیدی تحت عنوان «سرفیس گو» را تولید و روانه بازار خواهد کرد. از طرفی دیگر، شنیده شده که این شرکت در حال طراحی و توسعه چیپست‌های اختصاصی خود است که با اسم رمز Excalibur شناخته می‌شود.

مایکروسافت در تلاش است تا با کمک گرفتن از مهندسان شرکت کوالکوم، چیپستی اختصاصی را متناسب با مشخصات فنی محصولات خود تولید کند تا بهترین عملکرد را بر روی دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 داشته باشد.

البته این‌ها بدین معنی نیست که مایکروسافت به طور کل، قید همکاری با اینتل را خواهد زد. حتی اگر این شرکت با MAD و یا ARM برای استفاده از تراشه‌های این شرکت به توافق برسد، احتمالا بازهم شاهد عرضه برخی مدل‌های سرفیس بوک، سرفیس پرو و یا دیگر محصولات سری سرفیس مجهز به تراشه‌های اینتل خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا