متا

فیسبوک 5 میلیارد دلار جریمه شد

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا موسوم به FTC، شرکت فیسبوک را به دلیل عدم توانایی در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران این پلتفرم، 5 میلیارد دلار جریمه کرد.

این غول دنیای فناوری در سال گذشته میلادی و به دلیل انتشار اطلاعات میلیون‌ها کاربر این شبکه اجتماعی به موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا، تا مدت‌ها در کانون توجه بود. رسوایی بزرگی که البته چندان هم بی‌سابقه نبود و این شرکت در طی سال‌های اخیر بارها به دلیل نقض حریم قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد، جریمه شد.

البته در این گزارش مشخص نشد که چه محدودیت‌ها و قوانینی برای نظارت بر عملکرد فیسبوک به منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در آینده اعمال شده و این‌که چه تضمینی وجود دارد که دیگر اطلاعات کاربران در اختیار سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی قرار نگیرد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، درآمد فیسبوک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، برابر با 15.1 میلیارد دلار عنوان شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایشی 26 درصدی را نشان می‌دهد. گفتنی است این میزان جریمه در تاریخ کمیسیون تجارت فدرال بی‌سابقه بوده و بیشترین میزان به شرکت گوگل برمی‌گردد که در سال 2012، چیزی حدود 22.5 میلیون دلار جریمه شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا