متا

فیسبوک با این ابزار مطالب علیه خود را ردیابی می کند

شرکت فیسبوک اخیرا برنامه‌ای نرم‌افزاری تحت عنوان Stormchase را طراحی کرده که قادر است پست‌ها و اطلاعات نادرستی را که کاربران علیه این شکبه اجتماعی منتشر می‌کنند، ردیابی کند.

به نظر دغدغه‌های فیسبوک تنها به انتشار اخبار جعلی، تئوری‌های توطئه و به‌طور کل محتواهای مخرب بر روی این پلتفرم محدود نمی‌شود و اخیرا اطلاعات و مطالبی که علیه خود فیسبوک نیز در این پلتفرم منتشر می‌شود، مدیران این شرکت را نگران کرده است.

برای مقابله با گسترش چنین مطالبی، فیسبوک ابزاری به نام Stormtracker را که البته در سال 2016 طراحی شده بود، بر روی این شبکه اجتماعی محبوب رونمایی کرد. این نرم‌افزار قادر است با تمامی‌مطالبی و پست‌هایی که در ارتباط با فیسبوک بر روی پلتفرم‌های تحت مالکیت این شرکت منتشر می‌شوند، بررسی کرده و در صورت تشخیص هرگونه اطلاعات نادرست، آن‌ها را گزارش دهد.

اخیرا شایعاتی در خصوص فیسبوک و مارک زاکربرگ منتشر شده که به زعم مدیران این شرکت، گسترش آن‌ها می‌توانند برای آینده فیسبوک خوشایند باشند. از جمله این موارد می‌توان به شایعه خواندن و رصد تمامی‌اطلاعات و مکالمات میان کاربران توسط فیسبوک و جوک‌های مرتبط با زاکربرگ اشاره کرد.

با این‌حال، اخبار جعلی فیسبوک در طی سال‌های اخیر سروصدای زیادی در دنیای تکنولوژی و همینطور جهان سیاست بوجود آورده و به گفته تحلیلگران، بکارگیری چنین نرم‌افزارهایی می‌تواند نشان از عزم جدی این شبکه اجتماعی پرطرفدار برای مقابله با این اخبار باشد.

سخنگوی فیسبوک در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرد که این ابزار برای شناسایی اطلاعات غلط و گمراه‌کننده علیه فیسبوک طراحی شده و قادر است از طریق کلمات کلیدی که برای آن تعریف شده، این مطالب را تشخیص دهد.

فیسبوک با بیش از دو میلیارد کاربر در جهان، یکی از مهمترین ابزارهای نوین ارتباطی در جهان به شمار می‌رود و از آن‌جایی که چند شبکه اجتماعی دیگر نیز جزو زیرمجموعه‌های این شرکت به حساب می‌آیند، چنین اقداماتی می‌توانند نقش تاثیرگذاری را در کاهش انتشار مطالب و پست‌های نامناسب در این پلتفرم‌ها داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا