اپلسامسونگ

اپل به سامسونگ 638 میلیون دلار غرامت پرداخت کرد

شرکت اپل به دلیل آن‌که نتوانست در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به وعده‌هایش در خرید نمایشگر از شرکت سامسونگ جامه عمل بپوشاند، مجبور به پرداخت 683 میلیون دلار غرامت به این شرکت کره‌ای شد.

اگرچه اپل و سامسونگ در طی سال‌های اخیر بر سر موضوعات مختلف، بارها یکدیگر را به دادگاه کشاندند، اما جدای از دعوای همیشگی، این دو شرکت در برخی زمینه‌ها نیز با هم همکاری دارند. از جمله این موارد می‌توان به پنل‌های نمایشگر سامسونگ اشاره کرد که اپل از آن‌ها برای محصولات خود استفاده می‌کند.

اما طبق توافقی که میان این دو شرکت حاصل شده، اپل می‌بایست حجم مشخصی از نمایشگرهای اولد را از سامسونگ خریداری می‌کرد. اما به دلیل کاهش فروش گوشی‌های آیفون در طی ماه‌های اخیر، انتظار سامسونگ برای فروش این نمایشگرها برآورده نشد.

از این‌رو، اپل مجبور به پرداخت 683 میلیون دلار غرامت به شرکت سامسونگ شد. این شرک کره‌ای اخیرا پیش‌بینی کرده که میزان سود عملیاتی آن در طی سه ماهه گذشته، با افتی 56 درصد همراه خواهد بود. بنابراین، دریافت این میزان پول می‌تواند بخشی از ضررهای این شرکت را جبران کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، جنگ اقتصادی میان آمریکا و ژاپن تاثیری منفی بر بازار اسمارت‌فون‌ها و همچنین تراشه‌ها گذاشته و شرکت سامسونگ نیز از ترکش‌های این جنگ بی‌نصیب نبود.

با این‌حال، طبق برآورد سامسونگ، سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه‌ای که از ماه آوریل آغاز و به پایان ژوئن ختم خواهد شد، حدود 5.6 میلیارد دلار عنوان شده و باید دید که این انتظار تا چه به واقعیت تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا