اپل

آیا جانشین «جانی آیو» به دنبال تصاحب صندلی مدیرعامل اپل است؟

با اعلام خبر جدایی جانی آیو از شرکت اپل، گمانه‌زنی‌ها در خصوص جانشین وی آغاز شد و طولی نکشید که اپل رسما جف ویلیامز را به عنوان شخص مدنظر برای جانشینی آیو خبر داد. وی تاکنون به عنوان مدیر ارشد عملیاتی در این شرکت مشغول به فعالیت بوده و قرار است با حفظ سمت، از این پس به عنوان طراح ارشد نیز ایفای نقش کند.

اما اخیرا نشریه معتبر وال‌استریت ژورنال با انتشار گزارشی نوشت که جف ویلیامز پیش از جدایی آیو، نیم‌نگاهی به جایگاه وی داشته و برخی نیز ادعا کرده‌اند که وی نسبت به تصاحب صندلی مدیرعاملی شرکت اپل نیز بی‌رغبت نیست.

ویلیامز علاوه بر سابقه خوبی که در زمینه کارهای عملیاتی دارد، در عرصه طراحی نیز دستی بر آتش داشته دارد. وی در طراحی اپل واچ با تیم طراحی این ساعت همکاری نزدیکی داشته و مسئولیت نظارت بر کار تیم مهندسی این پروژه را برعهده داشت.

وی همچنین در تولید محصولات پوشیدنی اپل نیز نقش پررنگی داشته و طبق گفته منابع آگاه، او در اضافه کردن قابلیت‌هایی همچون ردیاب اطلاعاتی سلامتی و فیتنس به محصول پوشیدنی اپل نقش تاثیرگذاری داشته است.

یک منابع نزدیک به شرکت اپل در خصوص جف ویلیامز گفت: نمی‌توان گفت که او اکنون چه چیزی را در سر می‌پروراند. او بیشتر از آن‌که به آینده بنگرد، به حال توجه می‌کند. تجربه ویلیامز به ‌گونه‌ایست که بیشتر برای مدیریت کارهای روزمره شرکت به درد می‌خورد، نه طراحی محصولات.

با این حال، گزارش‌های تاییدنشده حاکی از آن است که جف ویلیامز نسبت به تیم کوک، علاقه بیشتر به طراحی دارد. اگر خاطرتان باشد، وال‌استریت ژورنال چندی پیش در گزارشی مدعی شد که بی‌رغبتی تیم کوک به طراحی محصولات، یکی از دلایل اصلی تصمیم جانی آیو برای ترک اهالی کوپرتینو بود. اما طولی نکشید که تیم کوک این ادعاها را تکذیب کرد.

تیم کوک در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال گفت که تیم طراحی اپل بسیار قوی است و علی‌رغم ترک جانی آیو، همچنان با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا